Resolució
Q-05701/2010 Disconformitat amb un procediment de contractació de l'Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada.

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Funció pública
Data d'inici 24/11/2010
Data de l'últim moviment 21/06/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució
Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el que considera un seguit d'irregularitats en la contractació d'un monitor a l'Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada, lloc de treball amb relació al qual va presentar una instància en data 29 de setembre de 2010 i a la qual sembla que no s'ha donat una resposta expressa per escrit.

Contingut

D'acord amb la informació que ha aportat l'Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada, el Síndic fa les consideracions següents al consistori:

El punt 3 de l'article 10 de l'Ordre del Ministeri de Treball i Assumptes Socials estableix que per a la selecció del personal directiu, docent i de suport, el grup mixt (en aquest cas representants del Servei d'Ocupació de Catalunya i de l'Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada) ha d'establir el procés de selecció que cal seguir. Igualment, es poden tenir en compte persones prèviament incloses en fitxers d'experts existents a les direccions provincials de l'INEM.

És justament la ignorància d'aquesta previsió la que fa pensar en l'existència d'una actuació administrativa irregular en la contractació, sense haver tingut en compte cap altra candidatura eventual, tant del monitor de construcció com de la directora del programa ?Rehabilitació part del Mas Llobet: Edifici de Patrimoni Local?.

De fet, consta que en l'acta de constitució del grup mixt, de data 23 de setembre de 2010, el president va proposar que la selecció del personal d'estructura (director/a, monitor/a i suport administratiu) es fes mitjançant oferta genèrica a l'Oficina de Treball i d'acord amb el barem que s'annexa a la mateixa acta.

Tanmateix, pel que fa al director/a i al monitor/a de construcció, no es va cap oferta d'ocupació a les oficines del Servei d'Ocupació de Catalunya (en endavant SOC), ni es va dur a terme cap mena de convocatòria pública, sinó que només es va tenir en compte la petició efectuada en data 24 de setembre de 2010 pel regidor de formació, ocupació i activitat econòmica per tal que s'incorporés al programa dues persones que ja havien desenvolupat satisfactòriament tasques similars en altres projectes de naturalesa anàloga, petició a la qual en data 13 d'octubre de 2010 es va acordar accedir per unanimitat sense examinar cap altra candidatura ni fer cap esment a la instància del promotor, que es va interessar per optar al lloc de treball de monitor.

Per tant, el grup mixt, integrat per membres del SOC i de l'Ajuntament, va vulnerar el procediment establert per l'Ordre ministerial que regulava la forma en què s'havia de dur a terme la selecció per als llocs de treball de director/a i monitor/a de construcció i el dret de la persona interessada a prendre part en el procés de selecció. 

Així doncs, el Síndic ha informat la persona interessada sobre l'existència de procediments de responsabilitat patrimonial i sobre els requisits per instar-la, i demana a l'Ajuntament que la tramiti i resolgui de conformitat amb el que estableixen tant la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, com la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques catalanes i el Reial decret 429/1993, de 26 de març, pel qual s'aprova el Reglament dels procediments de les administracions públiques en matèria de responsabilitat patrimonial. 

Igualment, demana a l'Ajuntament que en futures actuacions es tingui en compte l'obligació de les administracions públiques de vetllar per tal que aquestes serveixin amb objectivitat els interessos generals.

Tramitació

Data Administració Tràmit

21/02/2011 Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada Sol·licitud d'informació a l'Administració
12/04/2011 Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
27/10/2011 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
27/10/2011 Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
07/12/2011 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
12/01/2012 Departament d'Empresa i Ocupació Sol·licitud d'informació a l'Administració
15/10/2012 Departament d'Empresa i Ocupació Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
12/12/2012 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
01/03/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució
01/03/2013 Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada Resolució
14/06/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
21/06/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Seguiment finalitzat
21/06/2013 Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada Seguiment finalitzat