La persona interessada va sol·licitar el canvi de comptador de subministrament elèctric a Endesa a la fi de 2010, i Endesa li va indicar que el canvi es faria a la fi de 2011. Tot i això, dos mesos abans de fer el canvi, la companyia va retirar el comptador provisional que donava subministrament elèctric a l'habitatge de la persona interessada. A més, aquesta persona indica que no va rebre cap advertiment previ de la retirada del comptador provisional d'obres del seu domicili i, per aquest motiu, no va poder prendre les mesures oportunes per evitar que es produís la retirada del comptador d'obres.
Endesa informa que no es va detectar la sol·licitud del nou comptador per un problema informàtic.
Tot i això, el Síndic recorda que el subministrament d'electricitat forma part dels subministraments domèstics bàsics, de manera que cal garantir que les notificacions de retirada dels comptadors arribin de forma fefaent i amb caràcter previ al titular del contracte de subministrament per tal que pugui prendre les mesures oportunes per defensar els seus interessos i, si escau, evitar situacions com les que han portat a tramitar aquesta actuació.