Segons l'informe del Departament d'Empresa i Ocupació, el gener de 2013, un any després de rebre la sol·licitud, s'ha valorat favorablement la modificació de l'import de la prestació de què és titular el promotor de la queixa. No obstant això, també s'indica que per acord de Govern de 23 d'octubre de 2012 es va considerar que l'expedient del promotor no tenia la prelació suficient d'altres expedients per poder entrar en nòmina.
Tot i això, el Síndic considera que aquest acord de Govern no és d'aplicació en aquest supòsit. L'article 11 de la Llei 10/1997, de 3 de juliol, de la renda mínima d'inserció, regula l'aprovació del Pla individual d'inserció i reinserció socials i laborals i preveu que quan la disponibilitat pressupostària no sigui suficient per aprovar tots els expedients, la Comissió Interdepartamental ha d'elevar una proposta al Govern per determinar els criteris objectius i no discrecionals de prelació d'expedients.
Per aquest motiu, el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que resolgui la modificació de la quantitat corresponent de la renda mínima d'inserció des del moment en què el promotor va deixar de rebre la prestació o subsidi que es deduïa d'aquesta prestació, que notifiqui degudament la resolució a la persona interessada i que li faci efectiva la quantitat corresponent al diferencial de les mensualitats.