El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la resposta de l'Ajuntament d'Agramunt a la sol·licitud d'informació que va presentar en data 3 d'abril de 2012. Considera que l'Ajuntament, amb l'escrit de data 24 de maig de 2012, va respondre només parcialment la seva sol·licitud.
En la petició d'informació del promotor es feia referència a dos assumptes: d'una banda, el canvi en la situació de la canonada d'una propietat privada a un camí veïnal; i de l'altra, la possible concessió de llicència per construir una bassa d'aigua. L'escrit de l'Ajuntament, però, només responia la primera qüestió.
En l'informe tramès per l'Ajuntament d'Agramunt s'indica que no es va donar resposta a l'escrit del promotor de la queixa atès que no es tenia constància de cap llicència urbanística per fer una bassa o un pou. Tot i això, un cop feta la inspecció corresponent, l'Ajuntament ha constatat que s'havien dut a terme actuacions que no estaven emparades per la llicència d'obres menors atorgada per fer un drenatge per evacuar aigües superficials.
Per tant, el Síndic recorda a l'Ajuntament que les normes elementals de cortesia vers al ciutadà, però també la Llei orgànica 4/2001, de 12 de novembre, reguladora del dret de petició, estableixen l'obligació de les administracions públiques de donar resposta expressa i fonamentada a les demandes de les persones que s'hi dirigeixin.
D'altra banda, el Síndic de Greuges ha aprovat i difós un Codi de bones pràctiques administratives, l'apartat VII del qual diu el següent:
?- L'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu, com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.
- L'Administració ha de contestar de forma expressa els escrits de desacord que la persona interessada pugui formular, encara que la resolució administrativa sigui ferma.
- El silenci administratiu permet a la persona interessada d'accedir a la tutela judicial, però no eximeix l'Administració de l'obligació de donar resposta ni li impedeix de resoldre en qualsevol sentit.
- Les respostes expresses de l'Administració han de ser raonades, intel·ligibles i congruents amb les peticions o les al·legacions formulades, per no causar indefensió o inseguretat jurídica a les persones que s'hi adrecen.?
Per tot això, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que informi el promotor de la queixa de les seves actuacions i de la situació actual.