L'anterior Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural (en endavant DAAAR) va exposar que no tenia constància del primer escrit presentat per la persona interessada, i que el segon, que sí que consta registrat, no va ser contestat atès que, durant l'any 2010, es van dur a terme estudis en altres explotacions d'oví i cabrum i es va comprovar que presentaven problemes clínics que sortien del patró habitual de l'explotació, i aquests estudis podien ser rellevants per respondre degudament la persona interessada.
En vista de la informació aportada, el Síndic constata que no es va tractar l'escrit registrat de la persona interessada com una sol·licitud d'indemnització, tot i que no oferia dubtes respecte de les demandes formulades, ja que demanava responsabilitats pels danys econòmics i morals que havia tingut fins aleshores. Així doncs, no es va iniciar, ni en conseqüència resoldre expressament, la sol·licitud d'indemnització presentada.
Atès que el programa de vacunació de llengua blava estableix un procediment d'indemnització, el Síndic recorda a l'actual Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural la necessitat de tramitar i resoldre la sol·licitud presentada d'acord amb l'Ordre AAR/426/2008, de 19 de setembre, sobre mesures urgents per a la prevenció i l'eradicació de la llengua blava, en què s'estableixen els barems per indemnitzar els animals sacrificats, i també d'acord amb l'Ordre APA/1438/2005, de 17 de maig, per la qual s'estableixen els barems per indemnitzar els sinistres produïts per llengua blava.