La promotora de la queixa, en representació d'un club esportiu del Prat de Llobregat, exposa que l'Ajuntament d'aquest municipi no li permet fer ús de les instal·lacions esportives municipals.
Exposa que s'ha permès a l'entitat dur a terme activitats puntuals en instal·lacions esportives municipals, però no se li ha atorgat, com demanava, la possibilitat de disposar d'un horari permanent per fer ús de les instal·lacions per a entrenaments i competicions, atesa la manca de disponibilitat d'espais en els horaris demanats.
Certament, al moment en què es va crear l'entitat promotora de la queixa, amb la temporada iniciada i el pla d'usos en execució, no era possible atendre les sol·licituds d'assignació d'horaris de la nova entitat, davant la saturació de l'equipament. Tot i això, a la temporada 2013/2014 l'Ajuntament va decidir novament excloure la nova entitat.
D'acord amb el que s'estableix al Reglament de patrimoni dels ens locals, l'assignació de l'ús d'un bé de domini públic quan són diversos els sol·licitants s'ha de subjectar als principis d'objectivitat, publicitat i concurrència.
En aquest sentit, és difícil considerar que s'adiu amb el principi de concurrència una assignació d'usos que de forma reiterada exclou una entitat de l'accés a l'equipament, o que condicioni l'accés de noves entitats que ho sol·licitin al fet que les ja existents alliberin voluntàriament els horaris assignats. Així, si l'exclusió estava justificada l'any de creació de l'entitat esportiva, amb un pla d'ús ja aprovat i en funcionament, el Síndic entén que excloure l'entitat de nova creació pel mateix motiu en temporades posteriors no és compatible amb el principi de lliure concurrència en condicions d'igualtat de totes les entitats esportives, que ha de regir l'accés a les instal·lacions municipals.
Els criteris objectius de prioritat que esmenta l'Ajuntament del Prat de Llobregat justifiquen una assignació superior d'horaris a l'entitat preexistent però la nova entitat ha de poder accedir-hi també, amb l'aplicació proporcional dels mateixos criteris.
D'acord amb aquestes consideracions, el Síndic proposa a l'Ajuntament del Prat de Llobregat que revisi el pla d'usos vigent per facilitar l'accés de l'entitat promotora de la queixa en termes proporcionals a la seva dimensió i activitat amb relació a la resta d'entitats i usuaris de l'equipament esportiu.