La persona interessada mostra la seva disconformitat amb la resposta que ha rebut de l'Ajuntament de Barcelona a les seves queixes pel fet que uns agents de la Guàrdia Urbana, mentre el sancionaven per una infracció, no el van atendre en català.
L'Ajuntament de Barcelona exposa que es va contrastar la versió de la persona interessada amb la de l'agent denunciant i manifesta que el promotor de la queixa va iniciar la seva conversa amb l'agent en castellà, i que per aquest motiu la seva resposta també va ser en aquesta llengua.
El Síndic, però, assenyala que dubta que realment s'hagi contrastat aquesta informació, atès que l'informe elaborat per l'agent denunciant no correspon ni a la data de la denúncia ni a la de la resposta de la reclamació, sinó que va ser elaborada expressament per donar resposta al Síndic.
Per això, aquesta institució recorda a l'Ajuntament de Barcelona que, de conformitat amb l'article 54 de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (en endavant EBEP) amb relació als principis de conducta dels empleats públics, cal garantir l'atenció al ciutadà en la llengua que sol·liciti, sempre que sigui oficial en el territori, atenció que no comporta necessàriament un deure de resposta en la mateixa llengua emprada pel ciutadà, sinó l'obligació de respondre a les demandes de la persona interessada, comprendre-la i prestar-li els serveis requerits sempre que corresponguin a les tasques que l'empleat públic tingui encomanades.