Resolució
Q-05795/2013 Disconformitat amb la impossibilitat per donar-se de baixa del subministrament de gas natural

Matèries
Consum
Gas
Data d'inici 23/07/2013
Data de l'últim moviment 21/05/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Gas Natural- Fenosa Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la impossibilitat per donar-se de baixa del subministrament de gas natural en un habitatge de Terrassa.

Exposa que ha sol·licitat tres cops la baixa del subministrament i que se li ha donat cita tres dies (11, 16 i 22 de juliol de 2013) per dur a terme la retirada del comptador, però no s'ha presentat cap tècnic a l'habitatge ni se l'ha avisat de l'anul·lació de cap de les cites.

Remarca que es tracta d'un pis de lloguer en què ja no viu i que ara ja no hi pot accedir si es vol retirar el comptador.

Contingut

L'operació del cessament del subministrament de gas requereix que el consumidor faciliti l'accés a l'habitatge al personal de l'empresa distribuïdora. Ara bé, també cal tenir present que el procediment per donar-se de baixa d'un servei de subministrament de gas natural no pot contenir més requisits o ser més dificultós que el procediment per donar-se'n d'alta. 

En aquest sentit, cal un esforç per part de les empreses distribuïdores i comercialitzadores en la investigació de la titularitat de l'habitatge per tal de poder accedir a la interrupció del subministrament de gas. El que no sembla raonable és fer recaure sobre el consumidor la càrrega d'acreditar qui és l'actual propietari o titular de l'habitatge del qual ell havia estat arrendatari per tal que es pugui precintar i/o retirar el comptador, i més quan consta que va sol·licitar el cessament del subministrament quan ell encara tenia accés a l'habitatge i el cessament no es va fer per ?incidències administratives? que en cap cas no poden ser atribuïdes al consumidor.

D'altra banda, el Codi de consum de Catalunya estableix en l'article 124 que les persones consumidores tenen dret, d'acord amb el que estableix la normativa aplicable, a la reparació o indemnització dels danys i perjudicis que pateixin com a conseqüència de l'adquisició o utilització de béns o serveis.

En el supòsit que en aquest cas no sigui possible determinar amb exactitud la indemnització pel mal servei prestat, el Síndic proposa que l'empresa fixi de forma directa una quantitat raonable que compensi les molèsties i els maldecaps causats al consumidor.

Per tot això, el Síndic suggereix a Gas Natural Fenosa:

1. Que s'aturi de forma immediata qualsevol procediment de reclamació al promotor de qualsevol quantitat o concepte pendent de pagament pel subministrament de gas de l'habitatge de Terrassa, meritat després de l'1 de juliol de 2013.

2. Que s'adoptin les mesures que es considerin adients per accedir a l'habitatge en qüestió i fer efectiu el cessament del subministrament de gas.

3. Que es lliurin per escrit les explicacions i les disculpes oportunes al promotor sobre les incorreccions en el servei i la manera en què se'l compensarà per les despeses i les molèsties ocasionades.

4. Que es rescabali el promotor de tots els perjudicis, despeses i maldecaps que aquesta situació li hagi pogut causar i se li retornin les quantitats que li hagin estat cobrades per qualsevol concepte relatiu al subministrament de gas de l'habitatge esmentat des de l'1 de juliol del 2013.

Atès que posteriorment s'ha constatat que l'empresa Gas Natural Fenosa ha corregit la seva actuació en el sentit que reclamava el promotor, el Síndic posa fi a la seva intervenció en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

14/08/2013 Gas Natural- Fenosa Sol·licitud d'informació a l'Administració
01/10/2013 Gas Natural- Fenosa Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
07/10/2013 Gas Natural- Fenosa Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
31/10/2013 Gas Natural- Fenosa Sol·licitud d'informació a l'Administració
17/12/2013 Gas Natural- Fenosa Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
13/01/2014 Gas Natural- Fenosa Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
31/03/2014 Gas Natural- Fenosa Resolució pendent d'acceptació
06/05/2014 Gas Natural- Fenosa Resposta a la resolució pendent d'acceptació
20/05/2014 Gas Natural- Fenosa Irregularitat
21/05/2014 Gas Natural- Fenosa Seguiment finalitzat

Expedients Relacionats

Q-01433/2013