El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Cerdanyola del Vallès als diversos escrits que des de fa alguns anys hi adreça, i en els quals exposa diversos temes relatius al municipi.
L'escrit tramès per l'Ajuntament de Cerdanyola del Vallès per atendre la petició d'informació feta amb motiu de la queixa presentada pel promotor podria ser l'objecte de la resposta que l'Ajuntament hauria d'haver donat al promotor de la queixa.
Per això, el Síndic recorda a l'Ajuntament que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació.
L'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert
Així mateix, l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa és de tres mesos comptadors des de la data en què la sol·licitud ha tingut entrada al registre de l'òrgan competent per tramitar-la.
És per això que el Síndic recorda que ha de ser l'Ajuntament, i no pas aquesta institució, qui ha de donar resposta expressa a la persona interessada.