L'Ajuntament ha indicat que no ha donat resposta al promotor perquè aquest presenta, de forma desmesurada, nombroses peticions d'informació inconcretes que provoquen un greu perjudici en el funcionament normal de l'Ajuntament.
En vista d'aquesta informació, i seguint els paràmetres que marca la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, el Síndic conclou el següent:
D'una banda, si l'Ajuntament estima que la sol·licitud cursada no identifica de forma suficient quina és la informació que es vol, cal demanar al sol·licitant que la concreti i atorgar-li un període de deu dies perquè ho faci, amb indicació que, si no ho fa, s'entendrà que desisteix de la petició. En canvi, si amb la informació facilitada per la persona interessada es pot identificar l'expedient, cal resoldre expressament la petició, d'acord amb la llei esmentada.
I d'altra banda, si l'expedient en qüestió hagués estat eliminat en aplicació del procés d'avaluació dels documents públics, previst a l'article 9 de Llei 10/2001, de 13 de juliol, d'arxius i documents, i desplegat pel Decret 13/2008, de 22 de gener, l'Ajuntament haurà d'acreditar-ho i comunicar-ho a la persona interessada.
En conseqüència, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que atengui, al més aviat possible, la sol·licitud del promotor.