El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resolució de la seva sol·licitud de prestació de renda mínima d'inserció.
Exposa que va presentar la sol·licitud fa mesos i, tot i que verbalment l'han informat que està aprovada, no ha rebut cap comunicació ni pagament.
En l'informe de l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials s'indica que en la nòmina del mes de gener de 2012 es va fer el pagament de la prestació concedida a la persona interessada.
Tot i això, de les dades de què es disposa es desprèn que en aquest cas s'ha superat el termini màxim de resolució establert per a aquests procediments. En aquest sentit, cal recordar que les administracions públiques tenen el deure de resoldre expressament, i dins del termini màxim establert, tots els procediments administratius.
D'acord amb això, el Síndic insta el Departament de Benestar Social i Família a prendre les mesures necessàries per garantir que en tots els casos es respectin els terminis de resolució, a fi d'evitar demores com la que hi ha hagut en aquest cas i no perjudicar els drets de les persones afectades.
Un cop fet aquest recordatori, el Síndic finalitza les seves actuacions en aquest assumpte.