Resolució
Q-05841/2011 Disconformitat amb la denegació d'una pensió de jubilació no contributiva

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 22/09/2011
Data de l'últim moviment 31/01/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la denegació d'una pensió de jubilació no contributiva.

Exposa que la seva sol·licitud va ser denegada per resolució de 25 de juliol de 2011, perquè no va aportar la documentació requerida per acreditar el compliment dels requisits establerts. Això no obstant, la persona interessada indica que havia presentat aquesta documentació al Departament de Benestar Social i Família dies abans.

En data 4 d'agost de 2011 va interposar una reclamació prèvia contra la resolució de denegació, però encara no s'ha resolt.

Contingut

L'informe de l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials recull les actuacions dutes a terme per tramitar la sol·licitud i la reclamació prèvia interposada per la persona interessada contra la resolució de denegació de data 25 de juliol de 2011. 

En vista d'aquesta informació, cal concloure que s'han fet les actuacions adients per aclarir i completar les dades que s'han de tenir en compte per resoldre la sol·licitud de pensió, i cal esperar que el procediment es resolgui en breu.

Amb tot, el Síndic observa que des del moment de presentació de la reclamació fins al moment en què es va requerir a la persona interessada aquesta documentació van transcórrer més de tres mesos. Es tracta d'un temps excessiu, que supera el termini establert amb caràcter general per resoldre una reclamació prèvia d'aquest tipus. 

En aquest sentit, cal recordar el deure d'impulsar i tramitar amb celeritat els procediments i, consegüentment, la conveniència que un cop la persona interessada hagi aportat la documentació adient, s'estudiï el cas i es resolgui com més aviat millor.

De conformitat amb això, el Síndic finalitza les actuacions iniciades en relació amb aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

10/10/2011 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Sol·licitud d'informació a l'Administració
30/12/2011 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/01/2012 Departament de Benestar Social i Família Resolució
31/01/2012 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat