La persona interessada exposa el seu desacord amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Barcelona als escrits que va presentar al Districte de Sants-Montjuïc.
D'acord amb la documentació presentada pel promotor de la queixa, en data 26 d'agost de 2009 va presentar un escrit en què exposava els perjudicis que les obres d'arranjament del paviment del carrer Sant Crist havien provocat a la seva finca i sol·licitava la restitució de la rasant al seu estat anterior.
En data 21 de setembre de 2009, va reiterar les seves demandes, a fi que l'Ajuntament donés una solució a la dificultat d'accés a la seva finca produïda per la modificació de la rasant del carrer i al fet que les beines de protecció de la instal·lació elèctrica i de gas haguessin quedat al descobert.
D'acord amb l'informe municipal de resposta, es conclou que el consistori no ha donat resposta expressa a les peticions de la persona interessada de rescabalament d'un dany produït per una actuació municipal i que considera no tenir el deure jurídic de suportar.
Per tant, el Síndic recorda el deure legal de les administracions públiques de dictar resolució expressa i de notificar-la a les persones interessades, de conformitat amb el que estableix l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, sobretot quan aquestes persones han fet una petició molt concreta en exercici dels seus drets.
Dictar resolució expressa i motivada en els procediments administratius es configura alhora com una obligació de l'Administració i un dret dels ciutadans, i té com a fonament garantir el dret de tutela efectiva consagrat en l'article 24 de la Constitució, ja que aquesta és la via legal perquè els ciutadans coneguin els elements de fet i de dret en què es basa la conclusió de l'assumpte, essencial perquè se'n pugui impugnar l'acte administratiu amb possibilitats crítiques i plenes garanties jurídiques. Així mateix, la resolució és l'element central en què es basa la defensa dels drets que el ciutadà estimi convenients i que ha de poder impugnar mitjançant el règim de recursos establerts legalment.
Per aquest motiu, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que doni resposta expressa als escrits presentats per la persona interessada i que trameti a aquesta institució una còpia de la resolució emesa.
De l'informe de resposta de l'Ajuntament de Barcelona al suggeriment del Síndic, se'n desprèn que no s'ha donat resposta a la persona interessada.
Per aquest motiu, el Síndic ha fet un recordatori legal a l'Ajuntament sobre la base de l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.