La persona interessada exposa la manca de resposta a la reclamació que va presentar a l'oficina d'atenció al ciutadà (en endavant OAC) de Cervera - La Segarra, el 26 de juny de l'any 2009, adreçat a la Secretaria de Polítiques Familiars del Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC).
En aquell escrit, la promotora de la queixa reclamava el dret al cobrament de la prestació econòmica per infant a càrrec de l'any 2008, però tot i el temps transcorregut des d'aquella data fins al dia d'avui la promotora de la queixa manifesta no haver rebut cap resposta amb relació a aquella reclamació.
El DASC indica que en data 11 de gener de 2010 es va emetre una resolució denegatòria perquè no constava que la sol·licitud de la persona interessada hagués estat presentada dins de termini.
En aquest cas, segons la informació que va facilitar la persona interessada, ja s'havia sol·licitat i rebut la prestació corresponent a la convocatòria de l'any 2007, ja que el seu fill havia nascut el 22 d'octubre de 2007.
En la reclamació que la persona interessada va presentar a l'OAC el 26 de juny de 2009 va posar de manifest que el mes de setembre del 2008 havia trucat al telèfon 012 per posar en coneixement de l'Administració que amb relació a la prestació per infant a càrrec del 2008 no havia rebut res.
Segons indica la promotora de la queixa, telefònicament li van indicar que tot era correcte i que quan es fessin efectius els pagaments, ella ja rebria la prestació corresponent.
Val a dir que d'acord amb l'article 4.3 de l'annex de l'Ordre ASC/101/2008, de març, per la qual s'aproven les bases per a la concessió de les prestacions econòmiques i els ajuts per a les famílies amb filles i fills a càrrec i s'obre la convocatòria per a l'any 2008, totes les famílies que en la convocatòria anterior ja van sol·licitar aquesta prestació econòmica, com és aquest cas, podien fer la confirmació i acceptació de les dades per mitjà del telèfon 012.
De les manifestacions fetes per la promotora de la queixa, en què exposa que el mes de setembre de 2008 va trucar al 012 per informar que no havia rebut el full de confirmació de dades i per expressar el seu malestar per no haver rebut res, es podia desprendre que estava confirmant les dades. Per això, el Síndic demana que es comprovin les trucades rebudes al 012, per tal de poder confirmar si la persona interessada va efectuar el mes de setembre de 2008 aquella trucada i, en cas que sigui així, suggereix que es revisi la decisió adoptada en la resolució d'11 de gener de 2010 de denegar la prestació econòmica per infant a càrrec de la convocatòria de l'any 2008.