L'Ajuntament de Balaguer, mitjançant l'informe de la Policia Local del municipi, assenyala que les trucades de la persona interessada es feien al telèfon d'emergències dels Mossos d'Esquadra, que les derivaven al telèfon d'emergències i, d'aquest, a la Guàrdia Urbana. Aquestes trucades queden gravades i registrades al servei d'urgències dels Mossos d'Esquadra o al d'emergències de Catalunya, i exposa que aquests són els llocs als quals la persona interessada telefonava realment i, per tant, on calia demanar l'informe que sol·licitava.
El Síndic, d'una banda, considera que, tenint en compte que la Guàrdia Urbana té un número de telèfon propi, caldria que disposés també d'una línia directa de recepció de trucades telefòniques atesa per algun agent policial o personal tècnic que prestés un servei personalitzat als ciutadans que se li adrecin, ja que això permetria dur un registre de les trucades efectuades i dels requeriments de serveis que aquestes trucades han generat.
I de l'altra, exposa que el fet que la persona interessada hagi optat per trucar directament al telèfon d'urgències pot ser degut al fet que no s'ha sentit prou ben atesa o que ha considerat que les seves demandes d'intervenció no han estat tractades adequadament.
Per això, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Balaguer que revisi el sistema de recepció i trucades que rep la Guàrdia Urbana i també que, tenint en compte el sistema d'hores que tenen implantat i amb l'objecte de donar una resposta a la persona interessada, ofereixi a aquesta persona la possibilitat de fer constar en un informe les vegades que ha estat atesa des del juliol de 2008, segons els fulls diaris de servei.