Resolució
Q-05870/2010 Manca de resposta a una instància presentada a l'Ajuntament de Balaguer.

Matèries
Polítiques territorials
Medi ambient
Contaminació
Data d'inici 02/12/2010
Data de l'últim moviment 17/03/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Balaguer Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada mostra la seva queixa envers l'Ajuntament de Balaguer per la manca de resposta a una instància que va presentar en la qual demanava un informe en què es fes constar les vegades que havia trucat a la Policia Local.

Contingut

L'Ajuntament de Balaguer, mitjançant l'informe de la Policia Local del municipi, assenyala que les trucades de la persona interessada es feien al telèfon d'emergències dels Mossos d'Esquadra, que les derivaven al telèfon d'emergències i, d'aquest, a la Guàrdia Urbana. Aquestes trucades queden gravades i registrades al servei d'urgències dels Mossos d'Esquadra o al d'emergències de Catalunya, i exposa que aquests són els llocs als quals la persona interessada telefonava realment i, per tant, on calia demanar l'informe que sol·licitava.

El Síndic, d'una banda, considera que, tenint en compte que la Guàrdia Urbana té un número de telèfon propi, caldria que disposés també d'una línia directa de recepció de trucades telefòniques atesa per algun agent policial o personal tècnic que prestés un servei personalitzat als ciutadans que se li adrecin, ja que això permetria dur un registre de les trucades efectuades i dels requeriments de serveis que aquestes trucades han generat.
I de l'altra, exposa que el fet que la persona interessada hagi optat per trucar directament al telèfon d'urgències pot ser degut al fet que no s'ha sentit prou ben atesa o que ha considerat que les seves demandes d'intervenció no han estat tractades adequadament. 

Per això, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Balaguer que revisi el sistema de recepció i trucades que rep la Guàrdia Urbana i també que, tenint en compte el sistema d'hores que tenen implantat i amb l'objecte de donar una resposta a la persona interessada, ofereixi a aquesta persona la possibilitat de fer constar en un informe les vegades que ha estat atesa des del juliol de 2008, segons els fulls diaris de servei.

Tramitació

Data Administració Tràmit

28/01/2011 Ajuntament de Balaguer Sol·licitud d'informació a l'Administració
08/03/2011 Ajuntament de Balaguer Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
17/03/2011 Ajuntament de Balaguer Resolució