El promotor de la queixa exposa que el 6 de setembre de 2014 va haver d'abandonar l'alberg de Nou Barris on residia a instàncies de la direcció d'aquest equipament, i el van adreçar al Servei d'Inserció Social de Barcelona, del qual també es queixa d'una presumpta desatenció per part dels treballadors socials.
Segons explica, té un grau de disminució reconeguda i un estat de salut precari, i considera que per aquest motiu hauria de ser derivat a un centre de llarga estada i no pas a una pensió com sembla ser que ha estat derivat.
L'Ajuntament de Barcelona ha informat que el promotor de la queixa presenta moltes instàncies i reclamacions a aquesta Administració. Pel que fa als serveis socials d'atenció primària, s'assenyala que s'han mobilitzat força recursos per donar resposta a les seves necessitats i queixes. També s'assenyala que el mes d'octubre de 2014 el promotor estava allotjat en una pensió que té conveni amb l'Ajuntament i que a partir del mes de novembre disposaria ja d'una prestació econòmica amb la qual podria cobrir les seves necessitats d'allotjament.
No s'explica, però, quin ha estat el tràmit que s'ha donat a la queixa plantejada pel promotor en relació amb l'atenció rebuda a l'alberg per a persones sense sostre de Nou Barris. Per tant, el Síndic demana a l'Ajuntament que doni les instruccions oportunes per tal que, sense més demora, es doni resposta a l'escrit de queixa presentat pel promotor.
Pel que fa a la possible actuació excessiva del promotor en relació amb diferents organismes de l'Administració municipal, el Síndic recorda que no hi ha cap motiu que dilueixi el dret dels ciutadans a rebre resposta, dins del termini legalment establert, davant els assumptes que plantegen a les administracions. Per aquest motiu, recorda a l'Ajuntament l'obligació que té de donar resposta a les demandes que hi presenten els ciutadans i les ciutadanes.