Resolució
Q-05923/2014 Queixa relativa al tracte rebut en un alberg municipal de Nou Barris

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Sense llar
Data d'inici 30/07/2014
Data de l'últim moviment 06/05/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Barcelona Actuació irregular de l'administració - Es soluciona el problema, després de la intervenció del Síndic

Contingut

El promotor de la queixa exposa que el 6 de setembre de 2014 va haver d'abandonar l'alberg de Nou Barris on residia a instàncies de la direcció d'aquest equipament, i el van adreçar al Servei d'Inserció Social de Barcelona, del qual també es queixa d'una presumpta desatenció per part dels treballadors socials.

Segons explica, té un grau de disminució reconeguda i un estat de salut precari, i considera que per aquest motiu hauria de ser derivat a un centre de llarga estada i no pas a una pensió com sembla ser que ha estat derivat.

L'Ajuntament de Barcelona ha informat que el promotor de la queixa presenta moltes instàncies i reclamacions a aquesta Administració. Pel que fa als serveis socials d'atenció primària, s'assenyala que s'han mobilitzat força recursos per donar resposta a les seves necessitats i queixes. També s'assenyala que el mes d'octubre de 2014 el promotor estava allotjat en una pensió que té conveni amb l'Ajuntament i que a partir del mes de novembre disposaria ja d'una prestació econòmica amb la qual podria cobrir les seves necessitats d'allotjament.

No s'explica, però, quin ha estat el tràmit que s'ha donat a la queixa plantejada pel promotor en relació amb l'atenció rebuda a l'alberg per a persones sense sostre de Nou Barris. Per tant, el Síndic demana a l'Ajuntament que doni les instruccions oportunes per tal que, sense més demora, es doni resposta a l'escrit de queixa presentat pel promotor.

Pel que fa a la possible actuació excessiva del promotor en relació amb diferents organismes de l'Administració municipal, el Síndic recorda que no hi ha cap motiu que dilueixi el dret dels ciutadans a rebre resposta, dins del termini legalment establert, davant els assumptes que plantegen a les administracions. Per aquest motiu, recorda a l'Ajuntament l'obligació que té de donar resposta a les demandes que hi presenten els ciutadans i les ciutadanes.

Tramitació

Data Administració Tràmit

15/10/2014 Àrea de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports Sol·licitud d'informació a l'Administració
23/10/2014 Ajuntament de Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
28/01/2015 Ajuntament de Barcelona Resolució pendent d'acceptació
06/03/2015 Ajuntament de Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
06/05/2015 Ajuntament de Barcelona Altres formes de finalitzar