Q-05932/2011 | Manca de resposta de l'Ajuntament de la Pobla de Montornès a un escrit relatiu a la neteja de la vegetació d'unes parcel·les d'una urbanització del municipi |
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
El promotor de la queixa exposa que és propietari d'una casa en una urbanització de la Pobla de Montornès i que el mes d'agost de 2011 els operaris de l'Ajuntament van netejar una zona verda de titularitat municipal i van deixar les branques i altres restes de vegetació apilades a la zona. Sobre aquesta qüestió, va presentar un escrit a l'Ajuntament en data 30 d'agost de 2011, en què afegia que hi ha una altra parcel·la de titularitat privada que també caldria netejar per l'elevat risc d'incendi que representa. Tot i això, el promotor no ha rebut resposta al seu escrit i, tot i que s'han retirat les restes que hi havia al terreny municipal, encara no s'ha netejat l'altra parcel·la a què es referia en l'escrit en qüestió.
El Síndic recorda que l'ajuntament ha de fer els requeriments pertinents als propietaris de les parcel·les per tal que aquests duguin a terme les tasques de neteja i desbrossament que siguin necessàries per tal de mantenir-les en un bon estat de conservació, seguretat i salubritat pública. En conseqüència, si les parcel·les o els solars no es troben en les condicions de conservació, seguretat i salubritat pública adients, els ajuntaments han d'ordenar -ja sigui d'ofici o a instància de qualsevol ciutadà- l'execució de les obres o tasques que siguin necessàries per a la conservació i neteja de les parcel·les. Això exigeix de l'Administració municipal una inspecció prèvia de l'estat actual de les parcel·les o solars per tal que, en cas que no reuneixin les condicions esmentades, es pugui emetre l'ordre d'execució corresponent per la qual es requereixi als propietaris que en duguin a terme la neteja immediata, amb l'advertiment de l'execució subsidiària per l'Administració en cas d'incompliment de l'ordre. Fets aquests recordatoris de deures legals, el Síndic dóna per finalitzades les seves actuacions en aquest assumpte.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
02/11/2011 | Ajuntament de la Pobla de Montornès | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
13/12/2011 | Ajuntament de la Pobla de Montornès | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
21/02/2012 | Ajuntament de la Pobla de Montornès | Resolució |
22/06/2012 | Ajuntament de la Pobla de Montornès | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
17/08/2012 | Ajuntament de la Pobla de Montornès | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
15/01/2013 | Ajuntament de la Pobla de Montornès | Resolució |
24/10/2013 | Ajuntament de la Pobla de Montornès | Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració |
12/03/2014 | Ajuntament de la Pobla de Montornès | Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració |
11/04/2014 | Ajuntament de la Pobla de Montornès | Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració |
22/04/2014 | Ajuntament de la Pobla de Montornès | Seguiment finalitzat |