Resolució
Q-05944/2010 Manca de resposta de l'Ajuntament de Roquetes a diferents escrits relatius a diverses qüestions quant al servei de recollida d'escombraries.

Matèries
Polítiques territorials
Medi ambient
Gestió de residus
Data d'inici 10/12/2010
Data de l'últim moviment 28/10/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Roquetes Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Roquetes a la reclamació que va presentar per les molèsties que provoca el servei de recollida d'escombraries.

Contingut

En vista de la resposta de l'Ajuntament de Roquetes, el Síndic ha fet les consideracions següents al consistori:

En l'informe de resposta no s'especifica si el promotor ha rebut resposta de l'Ajuntament. La Llei orgànica 4/2001, de 12 de novembre, reguladora del dret de petició, estableix el procediment que ha de seguir-se davant de demandes com les plantejades pel reclamant. Cal fer un acusament de recepció, admetre o no l'escrit i en tres mesos, si escau, donar la resposta que es consideri. 

D'altra banda, el Síndic informa l'Ajuntament que ha aprovat i difós un codi de bones pràctiques administratives, l'apartat VII del qual està dedicat al deure de respondre expressament i, entre altres coses, diu el següent:

- L'Administració ha de dona resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.

- L'Administració ha de contestar de forma expressa els escrits de desacord que la persona interessada pugui formular, encara que la resolució administrativa sigui ferma.

- El silenci administratiu permet a la persona interessada d'accedir a la tutela judicial, però no eximeix l'Administració de l'obligació de donar resposta ni li impedeix de resoldre en qualsevol sentit.

- Les respostes expresses de l'Administració han de ser raonades, intel·ligibles i congruents amb les peticions o les al·legacions formulades, per no causar indefensió o inseguretat jurídica a les persones que s'hi adrecen.

En conseqüència, el Síndic recorda a l'Ajuntament de Roquetes el deure legal de respectar el procediment establert en la Llei orgànica del dret de petició per tal de fer efectiu el dret dels ciutadans a rebre resposta expressa a les seves demandes.

Fet aquest recordatori, el Síndic dóna per finalitzades les seves actuacions

Tramitació

Data Administració Tràmit

18/02/2011 Ajuntament de Roquetes Sol·licitud d'informació a l'Administració
15/04/2011 Ajuntament de Roquetes Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
10/06/2011 Ajuntament de Roquetes Reiteració posterior a la primera
27/06/2011 Ajuntament de Roquetes Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
28/10/2011 Ajuntament de Roquetes Resolució