En vista de la resposta de l'Ajuntament de Roquetes, el Síndic ha fet les consideracions següents al consistori:
En l'informe de resposta no s'especifica si el promotor ha rebut resposta de l'Ajuntament. La Llei orgànica 4/2001, de 12 de novembre, reguladora del dret de petició, estableix el procediment que ha de seguir-se davant de demandes com les plantejades pel reclamant. Cal fer un acusament de recepció, admetre o no l'escrit i en tres mesos, si escau, donar la resposta que es consideri.
D'altra banda, el Síndic informa l'Ajuntament que ha aprovat i difós un codi de bones pràctiques administratives, l'apartat VII del qual està dedicat al deure de respondre expressament i, entre altres coses, diu el següent:
- L'Administració ha de dona resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.
- L'Administració ha de contestar de forma expressa els escrits de desacord que la persona interessada pugui formular, encara que la resolució administrativa sigui ferma.
- El silenci administratiu permet a la persona interessada d'accedir a la tutela judicial, però no eximeix l'Administració de l'obligació de donar resposta ni li impedeix de resoldre en qualsevol sentit.
- Les respostes expresses de l'Administració han de ser raonades, intel·ligibles i congruents amb les peticions o les al·legacions formulades, per no causar indefensió o inseguretat jurídica a les persones que s'hi adrecen.
En conseqüència, el Síndic recorda a l'Ajuntament de Roquetes el deure legal de respectar el procediment establert en la Llei orgànica del dret de petició per tal de fer efectiu el dret dels ciutadans a rebre resposta expressa a les seves demandes.
Fet aquest recordatori, el Síndic dóna per finalitzades les seves actuacions