Resolució
Q-05956/2010 Manca de resposta de l'Ajuntament de Barcelona a una instància en què es demanava que es posés fi al mal ús de les sirenes dels vehicles de bombers.

Matèries
Polítiques territorials
Medi ambient
Contaminació
Data d'inici 10/12/2010
Data de l'últim moviment 17/06/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Barcelona Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada exposa la seva queixa per no haver rebut resposta de l'Ajuntament de Barcelona a una instància que va presentar en la qual demanava la intervenció municipal per posar fi al mal ús dels sistemes prioritaris acústics (sirenes) dels vehicles de bombers de la caserna de Sant Andreu.

Contingut

L'Ajuntament de Barcelona exposa en el seu informe que, en relació amb les sirenes, les directrius en limiten l'ús a aquells serveis urgents que comporten risc per a les persones, com és el cas d'incendis i salvaments. Així doncs, a les assistències tècniques com fuites de gas, incidències a la xarxa de subministrament, etc, sempre se'ls aplica el mateix criteri si suposen un risc imminent per a les persones, mentre que la resta de serveis no requereixen l'ús de sirenes. A més a més, l'Ajuntament exposa que l'ús de sirenes de retorn als parcs no està recollit en cap procediment intern.

En vista d'aquesta informació, el Síndic clou la seva intervenció, però atès que no hi ha constància sobre la resposta donada a l'escrit de la persona interessada, recorda a l'Ajuntament de Barcelona que l'article 53 de la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix l'obligació de totes les administracions de dictar una resolució expressa en tots els procediments i de notificar-la a les persones interessades.

El Síndic assenyala que amb la resolució expressa, encara que sigui fora dels terminis previstos per la normativa, es fa possible que els ciutadans tinguin un coneixement fefaent del determini adoptat per l'Administració en relació amb la seva sol·licitud i puguin resoldre el que millor els convingui en defensa dels seus interessos.

Tramitació

Data Administració Tràmit

20/01/2011 Àrea de Medi Ambient Sol·licitud d'informació a l'Administració
18/03/2011 Àrea de Medi Ambient Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
11/04/2011 Àrea de Medi Ambient Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
19/04/2011 Àrea de Prevenció, Seguretat i Mobilitat Sol·licitud d'informació a l'Administració
17/06/2011 Ajuntament de Barcelona Resolució