Les persones interessades exposen la seva queixa pel fet que se'ls va canviar de metge i de centre d'atenció primària (en endavant CAP) i no estan d'acord amb la resposta a la reclamació que van presentar i en la qual demanaven poder continuar amb el metge del centre anterior, on havien estat atesos durant més de trenta-cinc anys.
L'Institut Català de la Salut indica que la reassignació de pacients del CAP existent al CAP de nova creació es va fer segons el criteri de l'àmbit territorial de residència, i que el canvi es va comunicar de forma expressa a les persones i a les associacions de veïns de la zona afectada. Amb aquesta distribució, l'Institut Català de la Salut exposa que es possibilita una millor atenció a la població del municipi.
No obstant això, l'Administració manifesta que es va indicar als promotors de la queixa que, en cas de desacord amb el nou metge assignat, es podien acollir a la lliure elecció de metge, amb excepció dels serveis d'atenció domiciliària, d'acord amb els criteris generals.
En vista d'aquesta informació i atès que el Síndic constata que no s'ha posat en relleu l'existència de cap causa que impedeixi accedir a la petició de les persones interessades i que de les seves queixes se'n desprèn clarament la seva voluntat de tornar a ser atesos pel metge de tota la vida, suggereix a l'Institut Català de la Salut que adopti les mesures oportunes per tal d'atendre la seva petició i reassignar-los el seu antic doctor.