La persona interessada, que té concedida la renda bàsica d'emancipació amb efectes del febrer de 2008, exposa les dificultats amb les quals es troba per cobrar els imports de l'ajuda després de comunicar una incidència en la forma de pagament.
L'Agència de l'Habitatge de Catalunya exposa en el seu informe que el Ministeri de l'Habitatge va aturar els pagaments atès que constava un rebut pendent de justificar. Per això, es va posar en contacte per correu electrònic amb la persona interessada per demanar-li còpia dels rebuts de lloguer amb la finalitat d'introduir-los manualment al programa informàtic del Ministeri.
Arran d'aquesta informació, el Síndic considera que la gestió administrativa de l'ajut no es va dur a terme de forma eficaç, i prova d'això és que la persona interessada no va rebre cap pagament des del mes de novembre de 2009 tot i les diferents gestions encaminades a solucionar les incidències.
Malgrat aquestes gestions, es va tornar a requerir a la persona interessada que presentés els rebuts, quan la comunicació de les dades del rebut que la persona interessada va presentar el juny de 2010 hauria d'haver estat suficient per esmenar la incidència i activar els pagaments.
Per això, el Síndic constata que no hi va haver una coordinació adequada entre les diferents administracions i els òrgans que participen en la gestió d'aquests ajuts i recorda al Departament de Territori i Sostenibilitat la necessitat d'adequar la tramitació administrativa d'aquests expedients als principis d'eficàcia, eficiència i coordinació recollits a l'article 3 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.