Resolució
Q-06061/2010 Manca de resposta a una reclamació contra la resolució de la revisió de la situació de dependència

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Gent gran
Data d'inici 16/12/2010
Data de l'últim moviment 17/10/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Consorci de Serveis Socials de Barcelona Actuació irregular de l'administració - Es soluciona el problema, després de la intervenció del Síndic
Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - Es soluciona el problema, després de la intervenció del Síndic

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el fet que se l'ha citat per elaborar el seu programa individual d'atenció amb un retard de més de sis mesos, després d'haver-se emès la resolució mitjançant la qual se li reconeix el grau i nivell de dependència, i amb el fet que no se li ha contestat la reclamació que va presentar contra la resolució esmentada, interposada en data 13 de setembre de 2010.

Contingut

Atès que l'actuació dels equips de valoració s'efectua amb independència tècnica, el Síndic no en pot revisar els determinis, i ha de ser en tot cas en seu judicial que cal dirimir la procedència o no de la resolució impugnada. 

El Síndic sí que pot examinar, per contra, si l'actuació de l'Administració en la tramitació de la sol·licitud de revisió del reconeixement del grau i nivell de dependència i de la reclamació prèvia interposada contra la resolució s'ajusta a dret i es correspon amb el procediment establert.

En aquest cas, atès que s'ha resolt la reclamació prèvia interposada, el Síndic finalitza aquí les seves actuacions. Tot i això, recorda al Consorci de Serveis Socials de Barcelona la necessitat d'adoptar mesures per tal d'agilitar la tramitació d'aquests procediments i possibilitar-ne la resolució en un termini raonable, tot evitant dilacions com la que s'ha produït en aquest cas.

Posteriorment, el Departament de Benestar Social i Família ha informat que en la nòmina del mes de desembre de 2011 es va fer el primer pagament corresponent a la prestació econòmica per cuidador no professional i que quedaven pendents d'abonar en concepte d'endarreriments 7.931,99 euros.

Tot i això, la promotora de la queixa va morir el 13 de gener de 2012 i, per tant, seran els seus drethavents els que hauran de percebre aquestes quantitats. 

El Síndic recorda al Departament que per evitar situacions com aquesta i d'acord amb l'objecte de les prestacions contingudes en la normativa de dependència, és necessari que aquests procediments es tramitin i resolguin en els terminis establerts i es facin efectius les prestacions i els serveis reconeguts amb celeritat.

Tramitació

Data Administració Tràmit

26/01/2011 Consorci de Serveis Socials de Barcelona Sol·licitud d'informació a l'Administració
07/07/2011 Consorci de Serveis Socials de Barcelona Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
22/07/2011 Consorci de Serveis Socials de Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
19/01/2012 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Sol·licitud d'informació a l'Administració
19/01/2012 Consorci de Serveis Socials de Barcelona Altres formes de finalitzar
15/03/2012 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
25/05/2012 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
17/10/2012 Departament de Benestar Social i Família Resolució