El promotor de la queixa, com a representant d'una empresa de Sant Cugat del Vallès, manifesta la seva disconformitat amb la manca de pagament de tres factures per serveis prestats al Departament de Territori i Sostenibilitat.
D'acord amb la informació rebuda, les factures han estat compatibilitzades i es troben pendents de pagament. També s'informa que la causa de l'endarreriment del pagament rau en les dificultats de tresoreria de l'Administració de la Generalitat de Catalunya per fer front a les obligacions econòmiques contretes.
En aquest sentit, el Síndic ha de remarcar que quan el dret reconegut a cobrar una quantitat determinada no es fa efectiu en un termini raonable i es manté suspès de manera indefinida, s'està vulnerat, de facto, aquest dret i, de retruc, es poden estar afectant altres drets que depenen d'aquells pagaments, la qual cosa pot deixar persones i entitats en situacions d'extrema dificultat.
És per aquest motiu que cal activar, en la mesura que sigui viable, els mecanismes extraordinaris de finançament a l'abast per revertir aquesta situació al més aviat possible.
Per tant, el Síndic demana al Departament de Territori i Sostenibilitat que l'informi sobre la previsió de termini de pagament, en el moment en què es pugui concretar.