La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb diversos aspectes relacionats amb el tractament assistencial rebut pels professionals sanitaris del servei d'urgències de l'Hospital del Mar arran d'un accident que va patir amb resultat de traumatisme cranioencefàlic. També manifesta la seva disconformitat amb les respostes del Servei Català de la Salut a les nombroses reclamacions posteriors que hi ha adreçat.
En la informació rebuda, elaborada per la Regió Sanitària Barcelona del Servei Català de la Salut, s'indica que es va correspondre la persona interessada i que se la va informar sobre la lliure elecció de metge, només previst en l'equip d'atenció primària, i sobre la coordinació amb els serveis especialitzats.
La persona interessada demanava poder accedir a un diagnòstic clar o a una segona opinió, i sembla que no ha tingut accés a cap d'aquestes dues possibilitats. Tampoc no se li ha programat, encara, una nova visita per fer-li un reconeixement de l'estat de salut actual.
Per això, atès que encara no s'ha fet a la persona interessada cap reconeixement dels que havia sol·licitat, el Síndic suggereix al Departament de Salut que s'adoptin les mesures organitzatives necessàries per tal que s'assigni a la persona interessada un centre mèdic, a fi de fer-li un reconeixement de l'estat de salut, i que se la informi dels seus drets sobre la possibilitat i viabilitat d'una segona opinió mèdica i sobre les derivacions a altres centres on poder-la reconèixer.