El promotor de la queixa exposa que és el representant d'una empresa que va participar com a licitadora, constituïda en UTE amb una altra empresa, en el concurs obert per adjudicar un contracte d'obra de pavimentació amb gespa artificial del camp de futbol annex a l'estadi municipal d'Ascó.
Aquesta empresa va formular al·legacions amb relació als criteris d'adjudicació fixats al Plec de condicions administratives particulars d'aquell contracte, mitjançant escrit registrat a l'Ajuntament d'Ascó en data 20 de juliol de 2012.
L'Ajuntament, per acord de la Junta de Govern Local en sessió de 26 de juliol de 2012, va acordar traslladar a l'empresa esmentada la modificació dels criteris d'adjudicació acordada el dia 11 de juliol. Tanmateix, els canvis que es van acordar feien referència a la substitució d'un criteri de qualitat per altres d'estandarditzats, però no es feia referència als altres criteris qüestionats pel promotor de la queixa ni es valorava les seves al·legacions.
En l'informe tramès per l'Ajuntament d'Ascó no es dóna resposta a les consideracions que va formular l'empresa que concorria amb UTE amb el promotor de la queixa. El Síndic recorda que la resposta a aquell escrit s'hauria d'haver qualificat com a recurs de reposició contra l'acte d'aprovació del Plec de condicions que regien aquell procés de contractació. Cal tenir en compte que l'empresa licitadora demanava l'anul·lació dels criteris d'adjudicació establerts, basant-se en els fonaments que exposava en aquell escrit. Cal tenir en compte també que l'article 40.5 del Text refós de la Llei de contractes del sector públic determina que els actes que es dicten en procediments d'adjudicació de contractes administratius que no poden ser objecte del recurs especial en matèria de contractació, se subjecten al règim general de recursos administratius regulat a la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Per tant, el Síndic considera que calia donar a aquell escrit la tramitació establerta legalment per a aquest tipus de recurs i dictar resolució expressa i fonamentada, sobretot quan les al·legacions formulades estan relacionades amb la lliure concurrència i la igualtat de tracte entre els licitadors, com a principis bàsics de la contractació pública. Per tant, les al·legacions plantejades tenen incidència en la validesa del procediment de contractació i havien de ser objecte, també per aquest motiu, de valoració expressa.
Amb posterioritat, el promotor de la queixa s'ha tornat a adreçar al Síndic per indicar que, de l'observació de les obres d'instal·lació del paviment fetes per l'adjudicatària, ha pogut constatar que no s'estaven executant d'acord amb les prescripcions tècniques preestablertes i l'oferta presentada.
Per aquesta raó, el Síndic demana també a l'Ajuntament quines comprovacions s'han fet sobre l'execució de l'obra i quin ha estat el seu resultat i les mesures adoptades, si escau, i també quina resposta s'ha donat al promotor de la queixa amb relació a aquesta qüestió.