La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Institut Català de la Salut (en endavant ICS) a dues reclamacions que hi ha presentat, la primera l'octubre de 2011 i la segona el novembre de 2012.
Exposa que en data 1 de setembre de 2011 el seu fill va rebre una assistència mèdica al CAP de Balaguer com a mutualista de Muface i se li va fer abonar una factura de 74,10 euros en concepte d'urgències en consultori visita i d'urgències d'infermeria.
En ambdues reclamacions presentades davant l'ICS la promotora sol·licitava que li fos retornat l'import de la factura atès que considera que l'assistència rebuda pel seu fill estava coberta pel conveni rural entre l'ICS i la mutualitat dels funcionaris.
El Departament de Salut va informar que la Direcció de l'àrea bàsica de salut de Balaguer no tenia constància de cap tipus de reclamació de la persona interessada, però que la facturació de l'assistència prestada al fill de la persona interessada es va produir per un ?error en al interpretació del conveni rural que l'ICS té subscrit amb Muface sobre la cobertura assistencial amb les poblacions que consten en el seu annex II?. Per aquest motiu, el Departament va informar que ja s'havia iniciat el procés de tramitació de la devolució de l'import facturat.
Tot i això, posteriorment la promotora va indicar que no havia rebut encara la quantitat que li havia de retornar l'ICS. Per tant, el Síndic va suggerir al Departament de Salut que, atès el temps transcorregut des de l'error en el cobrament dels 74,10 euros per part de l'ICS, s'adoptessin les mesures oportunes per tal de retornar aquesta quantitat a la persona interessada al més aviat possible
Finalment, atès que el dia 7 de juliol de 2013 es va fer efectiu el retorn de la quantitat de 74,10 euros a la persona interessada, el Síndic dóna per closes les seves actuacions en aquest assumpte.