Segons s'assenyala a l'informe del Departament de Benestar Social i Família, en data 1 de juliol de 2011 es va dictar la resolució desestimatòria de la reclamació prèvia. També s'assenyala que el Departament és conscient del retard en l'emissió de la resolució i lamenta les molèsties ocasionades a la persona interessada.
El Síndic remarca que, d'acord amb l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la dins del termini legalment establert, la qual cosa no s'ha produït en aquest cas, en què la resolució es va emetre passat un any des de la data de presentació de la reclamació.
El Síndic recorda, doncs, que l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i les ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.
Amb aquest recordatori de deures legals, el Síndic dóna per tancades les seves actuacions en aquest assumpte.