Resolució
Q-06165/2010 Disconformitat amb la manca de resposta a una reclamació prèvia presentada contra una resolució del Departament de Benestar Social i Família

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 23/12/2010
Data de l'últim moviment 01/03/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a la reclamació prèvia que va presentar el 10 de juliol de 2010 contra la resolució de data 22 de maig de 2009 en la qual s'assenyala que no assoleix la puntuació per ser considerada persona dependent.

Contingut

Segons s'assenyala a l'informe del Departament de Benestar Social i Família, en data 1 de juliol de 2011 es va dictar la resolució desestimatòria de la reclamació prèvia. També s'assenyala que el Departament és conscient del retard en l'emissió de la resolució i lamenta les molèsties ocasionades a la persona interessada.

El Síndic remarca que, d'acord amb l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la dins del termini legalment establert, la qual cosa no s'ha produït en aquest cas, en què la resolució es va emetre passat un any des de la data de presentació de la reclamació. 

El Síndic recorda, doncs, que l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i les ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.

Amb aquest recordatori de deures legals, el Síndic dóna per tancades les seves actuacions en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

03/03/2011 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Sol·licitud d'informació a l'Administració
27/05/2011 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
28/09/2011 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Reiteració posterior a la primera
06/10/2011 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
29/02/2012 Departament de Benestar Social i Família Resolució
01/03/2012 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya - DOGC.5686 (05/08/2010)