Resolució
Q-06178/2012 Disconformitat amb la negativa de l'Àmbit d'Atenció Primària a Girona de facilitar diversa informació sol·licitada per un delegat de la Junta de Personal d'Atenció Primària de l'Institut Català de la Salut

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu
Data d'inici 21/09/2012
Data de l'últim moviment 01/06/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa, delegat de la Junta de Personal d'Atenció Primària de l'Institut Català de la Salut (en endavant ICS) a Girona, manifesta la seva disconformitat amb la negativa de l'Àmbit d'Atenció Primària a Girona de facilitar-li la informació necessària per dur a terme les tasques que l'article 40 de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (en endavant EBEP) li encomana.

Concretament, el promotor demanava que se li facilitessin llistats nominals de la plantilla del CAP Güell, de les amortitzacions de places produïdes durant els exercicis 2011 i 2012, dels contractes per hores i de les comissions de serveis, entre d'altres.

Tot i això, aquesta documentació no li va ser lliurada perquè, segons l'ICS, es tractava d'una cessió de dades no emparada per la llei, i per a l'exercici de les funcions que l'article 40 de l'EBEP assigna a la Junta de Personal no calia disposar de les dades de les persones, per la qual cosa el promotor necessitava el consentiment de cadascun dels afectats.

Contingut

En vista de la informació que conté l'informe elaborat per l'Institut Català de la Salut, i coincidint amb el parer manifestat per l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades amb relació al dret d'accés dels representants dels treballadors a les dades personals, el Síndic conclou que:

- El personal laboral té dret a accedir a la còpia bàsica dels contractes de treball, la qual cosa inclou les dades identificatives dels treballadors, llevat del DNI, el domicili, l'estat civil i qualsevol altra dada que, d'acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, pugui afectar la intimitat personal.

- El personal estatutari fix i el personal funcionari tenen dret a accedir a la informació sobre el nomenament del personal, la qual cosa inclou el dret a accedir al nom i cognoms de la persona nomenada.

- El personal estatutari temporal i el personal funcionari interí haurien de tenir accés a una informació més completa sobre els candidats seleccionats, que consta en les resolucions de nomenament.

En conseqüència, el Síndic suggereix al Departament de Salut que a l'hora d'atendre les peticions que formulen els representants de personal, tingui en compte aquestes consideracions.

Tramitació

Data Administració Tràmit

31/10/2012 Institut Català de la Salut Sol·licitud d'informació a l'Administració
17/01/2013 Institut Català de la Salut Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
11/03/2013 Institut Català de la Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
20/03/2013 Departament de Salut Resolució pendent d'acceptació
14/05/2013 Departament de Salut Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
17/06/2013 Departament de Salut Resposta a la resolució pendent d'acceptació
03/09/2014 Departament de Salut Resolució pendent d'acceptació
20/10/2014 Departament de Salut Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
02/01/2015 Departament de Salut Resposta a la resolució pendent d'acceptació
29/05/2015 Departament de Salut No irregularitat
29/05/2015 Institut Català de la Salut No irregularitat
01/06/2015 Departament de Salut Seguiment finalitzat