Resolució
AO-06179/2010 Actuació d'ofici relativa a les irregularitats en el procés d'admissió d'alumnes a l'escola Betlem, de Premià de Dalt.

Matèries
Polítiques socials
Educació i recerca
Preinscripció a l'educació i centres
Data d'inici 24/12/2010
Data de l'últim moviment 28/09/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Premià de Dalt Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució
Departament d'Ensenyament Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

Arran d'una queixa presentada l'any 2007 (02799/07) per irregularitats en el procés d'admissió d'alumnes a l'escola Betlem, i arran dels dèficits detectats en la intervenció de les administracions afectades, que van impedir cloure l'expedient esmentat amb una resolució satisfactòria, el Síndic ha decidit obrir aquesta actuació d'ofici.

Contingut

El Reial decret 1690/1986, d'11 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de població i  demarcació territorial de les entitats locals, estableix el deure de l'Administració local de mantenir actualitzat el padró, de fer les comprovacions de possibles irregularitats, i de donar de baixa d'ofici, per inscripció indeguda, les persones que figurin empadronades incomplint els requisits establerts, un cop comprovada aquesta circumstància i feta l'audiència pública corresponent.

Els moviments padronals just abans d'iniciar el procés d'admissió d'alumnat, si bé no representen necessàriament cap frau, conformen una pràctica habitual entre l'alumnat que es proposa cometre irregularitat en la preinscripció a efectes d'obtenir punts de proximitat que no es corresponen amb la realitat en l'accés a l'escola desitjada (encara que també és una pràctica habitual entre l'alumnat que aprofita el procés d'admissió per actualitzar correctament la seva situació padronal).

Atès que pot donar-se el cas que algun dels infants que han realitzat algun moviment padronal just abans d'iniciar el procés d'admissió consti empadronat en un domicili que no es correspon amb la seva residència habitual, el Síndic demana a l'Ajuntament que analitzi les dades del domicili padronal d'aquests infants per comprovar si existeixen indicis d'irregularitat en el seu empadronament, i que, en cas de trobar indicis, endegui les investigacions pertinents per verificar si el domicili padronal es correspon amb la residència habitual. En cas de verificar irregularitats, l'Ajuntament de Premià de Dalt hauria de comunicar-les al Departament d'Ensenyament a fi que adoptés les mesures pertinents per garantir el compliment de la normativa vigent en el procés d'admissió d'alumnat.

Tramitació

Data Administració Tràmit

04/03/2011 Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa Sol·licitud d'informació a l'Administració
04/03/2011 Ajuntament de Premià de Dalt Sol·licitud d'informació a l'Administració
18/04/2011 Ajuntament de Premià de Dalt Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
02/05/2011 Ajuntament de Premià de Dalt Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
30/05/2011 Departament d'Ensenyament Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
03/06/2011 Departament d'Ensenyament Sol·licitud d'informació a l'Administració
20/07/2011 Ajuntament de Premià de Dalt Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
01/08/2011 Ajuntament de Premià de Dalt Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
02/08/2011 Departament d'Ensenyament Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
12/09/2011 Departament d'Ensenyament Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
18/11/2011 Departament d'Ensenyament Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
25/11/2011 Departament d'Ensenyament Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
25/11/2011 Ajuntament de Premià de Dalt Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
01/12/2011 Ajuntament de Premià de Dalt Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
12/12/2011 Ajuntament de Premià de Dalt Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
20/03/2012 Departament d'Ensenyament Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
29/03/2012 Departament d'Ensenyament Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
27/04/2012 Ajuntament de Premià de Dalt Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
14/05/2012 Ajuntament de Premià de Dalt Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
24/05/2012 Ajuntament de Premià de Dalt Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
09/07/2012 Ajuntament de Premià de Dalt Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
13/07/2012 Ajuntament de Premià de Dalt Resolució
13/07/2012 Departament d'Ensenyament Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
16/07/2012 Ajuntament de Premià de Dalt Seguiment finalitzat
21/08/2012 Departament d'Ensenyament Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
10/09/2012 Departament d'Ensenyament Resolució
28/09/2012 Departament d'Ensenyament Seguiment finalitzat