Resolució
Q-06185/2010 Disconformitat amb la manca de resposta a una sol·licitud d'autorització d'excepcionalitat en relació amb la convocatòria dels ajuts de suport a l'autonomia a la pròpia llar per a persones amb discapacitat

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 24/12/2010
Data de l'últim moviment 07/06/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a una sol·licitud d'autorització d'excepcionalitat prevista a l'article 3.3 de l'Ordre ASC/118/2010, de 24 de febrer, de convocatòria dels ajuts de suport a l'autonomia a la pròpia llar per a persones amb discapacitat.

Segons indica, aquesta sol·licitud d'excepcionalitat es va presentar, arran de les sol·licituds d'aquests ajuts formulades per dues persones, el dia 3 d'agost de 2010, mitjançant escrits adreçats al Departament de Benestar Social i Família i a l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials. Posteriorment, el 10 de novembre de 2010 va reiterar aquesta petició a l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials, tot demanant que s'acceptés l'ampliació del nombre d'usuaris de l'habitatge.

Contingut

El Departament de Benestar Social i Família ha informat de les actuacions que ha dut a terme en la tramitació d'aquestes dues sol·licituds i del fet que ambdues han estat ja resoltes, de manera que les persones interessades ja reben aquests ajuts. 

Tanmateix, el cert és que la queixa es plantejava per la manca de resposta a la sol·licitud d'excepcionalitat per poder ubicar sis usuaris en un pis de l'avinguda Meridiana de Barcelona. 

En aquest sentit, cal recordar que les administracions públiques tenen el deure de donar resposta escrita a les qüestions que les persones els plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació. La resposta de l'Administració ha de ser raonada, intel·ligible i congruent amb la petició o les al·legacions formulades, per no causar indefensió o inseguretat jurídica a les persones que s'hi adrecen.

En el cas concret que motiva aquesta queixa, cal concloure que la sol·licitud presentada per l'entitat que representa la promotora el novembre de 2010 no ha rebut resposta expressa. 
De conformitat amb això, el Síndic suggereix al Departament de Benestar Social i Família que doni resposta expressa a la sol·licitud formulada per la persona interessada amb relació a l'autorització excepcional per ampliar el nombre de persones beneficiàries d'aquests ajuts a l'habitatge esmentat.

Tramitació

Data Administració Tràmit

10/02/2011 Departament de Benestar Social i Família Sol·licitud d'informació a l'Administració
29/03/2011 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
06/05/2011 Departament de Benestar Social i Família Sol·licitud d'informació a l'Administració
01/08/2011 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
19/10/2011 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
25/05/2012 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
17/10/2012 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
21/05/2013 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació
07/06/2013 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat