Resolució
Q-06206/2010 Queixa relativa a la sol·licitud de reconeixement de la situació de dependència i del dret als serveis i a les prestacions vinculades.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 28/12/2010
Data de l'últim moviment 03/09/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Girona Actuació no irregular de l'administració
Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa exposa que en data de juliol de 2010 es va dictar la resolució de revisió de grau i nivell de dependència del seu pare, la qual li reconeixia un grau III nivell 1 amb efectes des del novembre de 2008. Tanmateix, i tot i el temps transcorregut des de la data en què es va dictar la resolució de revisió del reconeixement de dependència, encara no s'ha elaborat el Programa individual d'atenció (en endavant PIA).

Contingut

En l'informe proporcionat per l'Administració s'exposa que el juliol de 2010 la persona interessada va sol·licitar reactivar la petició de prestacions del sistema català d'autonomia i atenció a la dependència (SCAAD) i, segons s'indica, es van formular dues propostes d'acord PIA que són les següents:

- Acord per prestació econòmica vinculada a residència i que va ser elaborat per la treballadora social de l'Ajuntament de Girona i validat per la referent comunitària.

- Acord per servei públic de residència de gent gran que va ser elaborat per la treballadora social d'un centre residencial i validat per la referent de serveis especialitzats.

Així mateix, l'informe assenyala que no es poden confirmar les propostes del PIA perquè el sistema informàtic genera un error en reconèixer la tipologia de centre, ja que aquest és concertat. Per tal de resoldre aquesta situació, l'Administració indica que s'ha realitzat i prioritzat una incidència informàtica que en breu permetrà confirmar i notificar la nova resolució del PIA.

Basant-se en aquesta informació i atès que malgrat el temps transcorregut des de la data d'aquest informe el Síndic no ha tingut coneixement que s'hagi dictat la resolució per la qual s'estableix el PIA, aquesta institució recorda al Departament de Benestar Social i Família que les administracions públiques tenen el deure de complir els terminis màxims de resolució previstos en cada cas i que l'actuació de les administracions públiques s'ha de regir pels principis d'eficàcia i celeritat.

En tant que la demora a l'hora de resoldre aquests procediments afecta de manera molt negativa els drets de les persones, el Síndic suggereix que s'adoptin mesures perquè es pugui solucionar la incidència ocorreguda en l'expedient objecte de la queixa amb més agilitat a fi i efecte de dictar la resolució per la qual s'estableix el PIA de la persona dependent sense més demora.

Tramitació

Data Administració Tràmit

21/02/2011 Ajuntament de Girona Sol·licitud d'informació a l'Administració
21/02/2011 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Girona Sol·licitud d'informació a l'Administració
29/03/2011 Ajuntament de Girona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
26/05/2011 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Girona Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
22/06/2011 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Girona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
28/07/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
28/07/2011 Ajuntament de Girona Resolució
24/10/2011 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
30/03/2012 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
28/08/2012 Departament de Benestar Social i Família Resolució
03/09/2012 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat