La promotora de la queixa exposa que la seva filla va ser atesa d'urgències a l'Hospital de Sant Pau i li van indicar que s'havia d'operar amb caràcter d'urgència abans de dos mesos. Després que s'hagués superat aquest termini sense que li haguessin programat la intervenció, la filla de la promotora va acudir a la sanitat privada perquè la intervenció es dugués a terme dins del termini recomanat per l'Hospital de Sant Pau.
Per aquest motiu, en data 23 de juliol de 2014 la promotora va presentar una sol·licitud de rescabalament de les despeses que li va ocasionar a la seva filla que la intervinguessin en un centre privat i, tot i el temps transcorregut, no ha rebut cap comunicació sobre la tramitació de la seva instància.
L'Administració sanitària al·lega que quan van operar la persona interessada en un centre privat, l'Hospital de Sant Pau ja l'havia informat que ja s'havia programat la intervenció en aquest hospital. La promotora ho nega i diu que els va arribar la notificació el mateix dia de la intervenció al centre privat.
Per tant, el Síndic entén que caldria revisar aquest cas als efectes, d'una banda, de determinar el caràcter de la comunicació sobre la programació de la intervenció quirúrgica i, d'altra banda, de comprovar si consta en la història clínica de la persona interessada o en algun registre la data en què se li va comunicar la programació de la intervenció.
Així, en cas que es constati que es tractava d'una intervenció quirúrgica urgent i que la persona interessada desconeixia amb anterioritat a la data de la intervenció en un centre privat que finalment s'havia programat la intervenció quirúrgica a l'Hospital de Sant Pau, el Síndic suggereix al Departament de Salut que doni les ordres oportunes perquè es faci efectiva la sol·licitud de rescabalament de despeses formulada per la persona interessada.