La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de publicació en el DOGC de la resolució de nomenament del funcionari interí designat amb motiu del concurs públic seguit per a la selecció d'un llicenciat en ciències ambientals, adscrit a la direcció de serveis de prevenció i gestió de residus de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (en endavant AMB.
Exposa que el 5 de juny de 2013 va presentar la sol·licitud per participar en el concurs, d'acord amb les bases de convocatòria, i que el 12 de juliol de 2013 va rebre una carta del president de la comissió de selecció, en què li comunicava que un altre aspirant s'ajustava millor al perfil demanat.
Com que a la carta no hi constava la puntuació que havia obtingut, ni tampoc la de cap dels aspirants del concurs, la promotora va trucar a l'AMB perquè li facilitessin aquesta informació. Segons exposa, li van comunicar que ho havia de demanar per escrit i que només li podien facilitar la seva puntuació i la de l'aspirant que havia obtingut la puntuació més alta.
Seguint aquestes instruccions, el 23 de juliol de 2013 va enviar un correu electrònic i el 25 de juliol va rebre la resposta, en la qual s'adjuntava un quadre amb la seva puntuació i la de l'aspirant millor puntuat.
El 25 de juliol de 2013 la persona interessada va enviar un nou correu electrònic per demanar que se l'informés del DOGC en el qual es va publicar la resolució de la convocatòria del concurs públic, però no ha rebut resposta.
L'AMB informa que, d'acord amb l'article 94 del Decret 214/1990, de 30 de juliol, no cal publicar el nomenament dels funcionaris interins quan s'ha dut a terme una convocatòria pública.
En vista d'aquesta informació, el Síndic no detecta cap irregularitat pel que fa a la decisió de no publicar el nomenament del funcionari interí. Tot i això, després d'examinar detingudament les bases de la convocatòria, el Síndic fa les consideracions següents:
Si bé els procediments de selecció de funcionaris interins han de ser procediments àgils, atesa la urgència i la necessitat del nomenament, això no obsta perquè a fi de garantir els principis de transparència i de publicitat es faci pública la puntuació final del procés selectiu.
És per això que el Síndic suggereix a l'AMB que, en el futur, les bases estableixin que les qualificacions dels aspirants i/o les puntuacions dels seus mèrits es faran públiques a través del mitjà que es designi perquè els aspirants coneguin el resultat i, si convé, puguin exercir el dret d'accés als exàmens i/o documents aportats pels aspirants per a la valoració dels mèrits.
Aquest dret d'accés ha de permetre formular reclamacions davant la comissió de selecció per errors o omissions detectades en la valoració dels mèrits i, si escau, interposar un recurs administratiu contra la decisió de la comissió.
En conseqüència, el Síndic suggereix a l'AMB que, en el futur, les bases fixin un termini per formular reclamacions per a la revisió dels exàmens i/o valoració dels mèrits i que, al mateix temps, estableixin els recursos que es poden interposar contra la decisió de la comissió i de l'òrgan administratiu que el resolgui.