Resolució
Q-06255/2010 Mala atenció informativa que rebuda al centre d'atenció primària Ramona Via del Prat de Llobregat a l'hora de tramitar una targeta sanitària.

Matèries
Polítiques socials
Salut
Gestió dels recursos sanitaris
Data d'inici 30/12/2010
Data de l'últim moviment 17/03/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat per la mala atenció informativa que va rebre al centre d'atenció primària (en endavant CAP) Ramona Via del Prat de Llobregat, per poder tramitar la targeta sanitària del seu fill menor d'edat.

Contingut

D'acord amb la informació de què es disposa, hi ha algunes discordances entre les dades que ha aportat la persona interessada i les que conté l'escrit tramès pel Departament de Salut. De tot plegat se'n desprèn que, tal com manifestava la persona interessada, per tramitar la targeta sanitària van haver d'anar diverses vegades al CAP i que la informació que se'ls va proporcionar no va ser completa.

És per això que, amb caràcter general, el Síndic recorda al Departament el deure legal recollit en la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic de procediment de les administracions públiques de Catalunya, d'informació veraç i de qualitat, sigui quin sigui el suport en què es presti.

A banda d'aquest reconeixement normatiu, el Síndic es remet, també, a les bones pràctiques administratives que han de regir l'actuació de les administracions públiques i que han estat recollides al Codi de bones pràctiques administratives, aprovat el setembre de 2009.

Pel que fa a l'objecte concret de la queixa de la promotora, el Codi esmentat fa referència a les bones pràctiques en relació amb la claredat de la informació, l'assessorament i les expectatives legítimes. Concretament, es recull que l'Administració ha d'informar de manera clara les persones dels drets que poden exercir en les seves relacions amb l'Administració i també dels requisits previstos per la legislació per a la tramitació de les seves sol·licituds.

En aquest sentit, cal que l'Administració sanitària s'asseguri que totes les persones que hagin de donar informació als usuaris sobre processos estiguin prèviament ben informades.

Amb això, el Síndic dóna per acabada la seva intervenció en aquest assumpte, tot esperant que ja s'hagi lliurat la targeta sanitària del fill de la promotora sense més incidències.

Tramitació

Data Administració Tràmit

17/02/2011 Institut Català de la Salut Resposta a la comunicació a l'Administració de la queixa
17/03/2011 Departament de Salut Resolució