Resolució
Q-06258/2010 Disconformitat amb diverses incidències ocorregudes en la tramitació d'un expedient de dependència

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Gent gran
Data d'inici 31/12/2010
Data de l'últim moviment 05/04/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb diverses incidències ocorregudes en la tramitació de l'expedient de dependència de la seva mare.

Exposa que el 28 de setembre de 2006 va tramitar una sol·licitud de plaça de centre de dia a nom de la seva mare respecte de la qual l'aleshores Departament d'Acció Social i Ciutadania va emetre una resolució en què comunicava la proposta de concessió del servei condicionada a la subscripció del contracte assistencial corresponent, en data 7 de juny de 2007. Aquesta resolució, però, no va ser notificada a la persona interessada, per la qual cosa la família no va dur a terme els tràmits de selecció de centre assenyalats a la dita resolució.

La promotora assenyala que, atesa la manca de resposta, el 18 de juliol de 2008 es va personar a les oficines del Departament, on li van comunicar que s'havia emès la resolució de proposta de concessió del dret i que havia estat enviada la notificació corresponent. També la van informar que atesa la manca d'actuació de la família s'havia tramitat la suspensió de l'expedient. 

La promotora assenyala que en verificar l'adreça a la qual es va enviar al carta de notificació es va adonar que era incorrecta i que no es corresponia amb l'adreça que figura en el full de sol·licitud del servei.

D'altra banda, la promotora assenyala que en conèixer la resolució de proposta de concessió del servei, en data 18 de juliol de 2009 va presentar la documentació en què indicava el centre escollit d'acord amb el tràmit indicat en la dita resolució. Manifesta la seva disconformitat amb el fet que l'expedient no va ser reobert.

Contingut

En l'informe tramès pel Departament de Benestar Social i Família, s'indica els diferents tràmits duts a terme en el marc de l'expedient de dependència de la persona interessada. També s'informa que, en aquest cas, el tràmit de sol·licitud d'una plaça de centre de dia s'havia emmarcat en un tràmit previ a la vigència de la Llei d'autonomia personal en un programa de prestació de concurrència i que, per tant, un cop reconegut el seu grau i nivell de dependència i concedida la plaça, s'hauria de donar per finalitzat l'expedient de concurrència i concedir el servei.

Ara bé, en aquest informe no es fa cap referència al procés de notificació de la documentació relativa a la concessió de la plaça i al procediment de reserva o incorporació de la persona en la llista d'espera, que havia de tramitar la promotora. Tampoc no s'acompanya còpia de la resolució de l'expedient de concurrència en què es comunica la concessió del serveis i del tràmit per fer la reserva de plaça.

En relació amb aquest assumpte, la promotora insisteix a assenyalar que, malgrat les seves peticions escrites i verbals, no s'ha corregit l'error (aparentment informàtic) que genera que la correspondència no l'arribi al domicili. En aquest sentit, ha comunicat que per estar al cas de l'expedient de la seva mare, ha optat per personar-se regularment en el Consorci de Serveis Socials de Barcelona per demanar còpia de la correspondència que hi pugui haver.

En relació amb aquest assumpte, doncs, i per evitar que es continuï presentant aquesta situació en què la persona interessada no rep, gairebé mai, la documentació que se li envia en relació amb l'expedient de la seva mare, el Síndic demana al Departament de Benestar Social i Família que, com més aviat millor, adopti les mesures necessàries per garantir que l'adreça que consta a l'expedient de la persona interessada es correspongui amb la del full de sol·licitud d'aquest procediment, i que consti completa en tota la documentació que se li envia.

Tramitació

Data Administració Tràmit

26/01/2011 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Sol·licitud d'informació a l'Administració
13/04/2011 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
01/06/2011 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
02/02/2012 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
06/03/2012 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
05/04/2012 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resolució