El promotor de la queixa, regidor de l'Ajuntament d'Esparreguera, manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a una instància que va presentar a l'Ajuntament el dia 20 d'agost de 2012, en què demanava, entre altres coses, la resposta a prop de vint-i-cinc instàncies que va presentar entre els mesos de gener i juliol de 2012.
Un cop estudiada la informació tramesa per l'Ajuntament d'Esparreguera, el Síndic recorda a l'Ajuntament la necessitat de respondre sempre i dins del termini legalment establert, bé per escrit bé mitjançant els debats en el Ple, les demandes d'informació que hagin presentat els membres del consistori, en compliment del règim legal descrit i del principi de bona administració. En aquest sentit, el Síndic suggereix a l'Administració municipal que, si no ho ha fet, doni resposta a totes les peticions que ha presentat el promotor de la queixa com més aviat millor.
El Síndic també recorda que, si bé és cert que no és obligat fer ús dels nous sistemes de la informació i la comunicació per a l'exercici dels drets d'accés a la informació en l'àmbit de l'Administració municipal, la utilització dels canals TIC proposats per l'Ajuntament obre la possibilitat d'una participació més directa i afavoreix l'exercici dels drets d'accés per part dels regidors de manera més eficient i àgil.