El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la tramitació d'un expedient sancionador incoat per l'Ajuntament de Castell-Platja d'Aro per la suposada comissió d'una infracció a la normativa de trànsit, i el posterior expedient executiu, ambdós tramitats pel Consell Comarcal del Baix Empordà i respecte els quals manifesta que no va rebre les preceptives notificacions en temps i forma, per formular les al·legacions i interposar els recursos que en dret li corresponien.
Indica que va tenir coneixement dels expedients per la notificació d'embargament de salaris de data 30 de maig de 2011, respecte la qual va interposar recurs de reposició que va ser desestimat. Posteriorment ja es va procedir a la retenció i embargament de la seva nòmina, per la quantia corresponent a la sanció i els recàrrecs corresponents.
En l'informe elaborat pel Servei de Recaptació del Consell Comarcal del Baix Empordà, s'indica que la notificació de la resolució sancionadora es va intentar practicar dues vegades de forma personal al domicili del reclamant, amb el resultat d'absent, i per aquesta raó es va publicar un edicte en el Butlletí Oficial de la Província de Girona.
Tot i això, el Síndic considera que els intens de notificació personal no es van ajustar al que determina la normativa aplicable al aquest supòsit, i recorda que segons l'article 59 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en cas que no es trobi la persona interessada al domicili en el moment de l'entrega, la pràctica de notificació al domicili s'ha d'intentar de nou una sola vegada en una hora diferent dins dels tres dies següents. En aquest cas, el temps transcorregut entre tots dos intents de notificació personal supera el termini indicat per la Llei.
En aquest cas, el segon intent de notificació personal es va fer cinc dies després del primer, i sense haver-se consignat l'hora en què es va intentar la notificació.
Atès que aquest intents no reuneixen els requisits legalment establerts, el Síndic considera que el fet que posteriorment es publiqués un edicte no garanteix una bona pràctica notificadora pel que fa a les possibilitats reals de la persona interessada de tenir coneixement de la resolució sancionadora.
Per tot i això, el Síndic suggereix al Consell Comarcal del Baix Empordà que, un cop adoptats els acords i les resolucions que en dret corresponguin, es deixi sense efecte l'expedient sancionador incoat al promotor de la queixa per la suposada comissió d'una infracció a la normativa de circulació viària, i l'expedient posterior de constrenyiment, amb els efectes i les conseqüències legals i econòmiques que aquests acords comportin.