Resolució
Q-06421/2014 Queixa relativa a les molèsties per sorolls que ocasiona una activitat de bar musical de Canovelles

Matèries
Polítiques territorials
Medi ambient
Contaminació
Data d'inici 21/08/2014
Data de l'últim moviment 25/11/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Canovelles Pendent d'acceptació per l'administració

Contingut

El promotor de la queixa, en representació de diversos veïns, exposa que fa anys que pateixen molèsties de sorolls durant les nits provocades per l'activitat d'un bar musical, que han presentat diverses reclamacions a l'Ajuntament i que han trucat a la Policia Local en moltes ocasions per denunciar les molèsties i els agents han pogut constatar els incompliments.

De la informació tramesa per l'Administració se'n desprèn que l'Ajuntament és conscient del problema reiterat de convivència que l'activitat del bar musical suposa als veïns i que, malgrat que no s'hagi pogut constatar un incompliment reiterat dels horaris permesos, és evident la necessitat de vetllar perquè es redueixin les molèsties produïdes pels actes incívics dels seus clients.

El Síndic observa que l'article 35 de l'Ordenança de convivència ciutadana i de la via pública de Canovelles disposa que els propietaris dels locals seran directament responsables del comportament sorollós dels seus clients dins de l'establiment o en les zones d'influència. L'article també disposa que els establiments han de complir estrictament l'horari de tancament establert i que han de posar els mitjans necessaris per evitar la producció de sorolls tant dins del local com davant de l'establiment i sobretot a la porta. L'incompliment reiterat de l'Ordenança pot donar lloc a la retirada temporal o definitiva de la llicència municipal de l'activitat. 

D'altra banda, l'article 14 de l'Ordre INT/358/2011, de 19 de desembre, permet als ajuntaments establir reduccions horàries respecte de l'horari previst de tancament per a locals concrets quan ocasionin molèsties al veïnatge del seu entorn físic. 

Per tot això, si els veïns es continuen queixant, caldrà que l'Ajuntament valori l'eficàcia de les mesures adoptades i, si escau, que reforci o incrementi les seves actuacions per fer compatible l'activitat amb el descans dels veïns.

Tramitació

Data Administració Tràmit

01/10/2014 Ajuntament de Canovelles Sol·licitud d'informació a l'Administració
25/11/2014 Ajuntament de Canovelles Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
27/02/2015 Ajuntament de Canovelles Segona reiteració / Obstaculització
06/03/2015 Ajuntament de Canovelles Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
08/10/2015 Ajuntament de Canovelles Resolució pendent d'acceptació
25/11/2015 Ajuntament de Canovelles Reiteració a la resolució pendent d'acceptació