L'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials ha comunicat al Síndic que la prestació de la persona interessada es va pagar en la nòmina del mes de desembre de 2011.
Per tant, cal entendre que l'Administració ha pres mesures per resoldre la situació plantejada en la queixa. Amb tot, tenint en compte que el retard en la tramitació d'aquests procediments afecta nombrosos casos, el Síndic, en síntesi, ha recordat al Departament de Benestar Social i Família que les administracions públiques tenen el deure de resoldre expressament, i dins del termini màxim establert en cada cas, tots els procediments administratius; que aquest és un principi bàsic de la bona pràctica administrativa, i que és essencial complir-lo per respectar convenientment els drets de les persones afectades.
El Síndic ha posat en relleu també la naturalesa dels procediments de renda mínima d'inserció, ja que estan destinats a atendre situacions de màxima necessitat de persones i famílies en situació de gran vulnerabilitat, per la qual cosa és especialment rellevant evitar demores que els perjudiquin de manera important. De conformitat amb això, ha instat el Departament a millorar la gestió d'aquests procediments i a respectar els terminis màxims de resolució.
Amb aquestes consideracions el Síndic finalitza les actuacions iniciades.