Resolució
Q-06455/2011 Manca de resposta de l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres a un escrit presentat pel president d'una comunitat de veïns

Matèries
Polítiques territorials
Urbanisme i habitatge
Mobilitat
Data d'inici 21/10/2011
Data de l'últim moviment 14/07/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres a l'escrit que va presentar com a president d'una comunitat de veïns, en el qual plantejava els problemes que ocasionava el tancament de dos dels tres accessos que donaven sortida al passeig Marítim.

Contingut

D'acord amb el contingut de l'informe tramès per l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres, la decisió de tancar els accessos va tenir com a objectiu establir un passeig marítim de prioritat per als vianants. Informa que aquesta actuació es va comentar en diverses reunions dutes a terme amb els veïns i que, finalment, l'Ajuntament va prendre la decisió en funció de l'interès general.

Així, en tant que es tracta d'una decisió discrecional, escollida en interès general entre diverses opcions igualment vàlides des d'un punt de vista jurídic, el Síndic considera correcta l'actuació de l'Administració local.

Tot i això, recorda a l'Ajuntament que les normes elementals de cortesia vers el ciutadà, però també la Llei orgànica 4/2001, de 12 de novembre, reguladora del dret de petició, estableixen l'obligació de les administracions públiques de donar resposta expressa i fonamentada a les demandes de les persones que s'hi adrecin.

D'altra banda, el Síndic també recorda el deure de l'Administració de respondre expressament que recull el Codi de bones pràctiques administratives aprovat pel Síndic de Greuges. En aquest sentit, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que informi la comunitat de veïns interessada dels motius pels quals ha pres la seva decisió.

Tramitació

Data Administració Tràmit

09/11/2011 Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres Sol·licitud d'informació a l'Administració
10/01/2012 Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
24/01/2012 Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
07/02/2012 Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres Resolució
01/10/2013 Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres Seguiment finalitzat
15/10/2013 Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
10/03/2014 Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
22/05/2014 Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
03/07/2014 Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
14/07/2014 Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres Seguiment finalitzat