El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres a l'escrit que va presentar com a president d'una comunitat de veïns, en el qual plantejava els problemes que ocasionava el tancament de dos dels tres accessos que donaven sortida al passeig Marítim.
D'acord amb el contingut de l'informe tramès per l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres, la decisió de tancar els accessos va tenir com a objectiu establir un passeig marítim de prioritat per als vianants. Informa que aquesta actuació es va comentar en diverses reunions dutes a terme amb els veïns i que, finalment, l'Ajuntament va prendre la decisió en funció de l'interès general.
Així, en tant que es tracta d'una decisió discrecional, escollida en interès general entre diverses opcions igualment vàlides des d'un punt de vista jurídic, el Síndic considera correcta l'actuació de l'Administració local.
Tot i això, recorda a l'Ajuntament que les normes elementals de cortesia vers el ciutadà, però també la Llei orgànica 4/2001, de 12 de novembre, reguladora del dret de petició, estableixen l'obligació de les administracions públiques de donar resposta expressa i fonamentada a les demandes de les persones que s'hi adrecin.
D'altra banda, el Síndic també recorda el deure de l'Administració de respondre expressament que recull el Codi de bones pràctiques administratives aprovat pel Síndic de Greuges. En aquest sentit, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que informi la comunitat de veïns interessada dels motius pels quals ha pres la seva decisió.