Resolució
Q-06470/2013 Disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Capellades a diversos escrits relatius a la retribució que percep una funcionària de l'Ajuntament

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Funció pública
Data d'inici 30/08/2013
Data de l'últim moviment 14/05/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Capellades

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a diversos escrits que ha presentat a l'Ajuntament de Capellades amb relació a la retribució que percep com a funcionària de l'Ajuntament. Exposa que té la categoria d'auxiliar administrativa però que fa tasques d'administrativa. La retribució que rep correspon a la categoria d'auxiliar administrativa, malgrat que de conformitat amb la decisió de la Comissió Mixta Paritària de seguiment de l'acord-conveni de l'Ajuntament de 28 de març de 2011 hauria de rebre les quantitats que corresponen d'acord amb les funcions que desenvolupa, i que són d'una categoria superior.

Contingut

L'informe facilitat per l'Ajuntament de Capellades confirma que l'Ajuntament s'ha estimat més no resoldre expressament la sol·licitud de la persona interessada per deixar obert un marc de negociació, la qual cosa no seria possible en el cas que s'hagués resolt expressament i amb caràcter negatiu.

En vista d'aquesta informació, el Síndic recorda a l'Ajuntament que està obligat a dictar resolució expressa en tots els procediments, llevat dels casos previstos a l'article 42.1 tercer paràgraf de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú -com ara els supòsits de finalització del procediment per pacte o conveni, i els procediments relatius a l'exercici de drets sotmesos únicament al deure de comunicació prèvia a l'Administració. També l'article 89.4 de la Llei 30/1992 estableix que en cap cas l'Administració no pot abstenir-se de resoldre sota el pretext de silenci, obscuritat, o insuficiència dels preceptes legals aplicables al cas. Per aquest motiu, el Síndic recorda a l'Ajuntament l'obligació d'atendre i resoldre expressament i per escrit les sol·licituds de la persona interessada.

Pel que fa a l'acord adoptat per la Comissió Paritària, de 15 de juliol de 2013, amb relació a les retribucions dels serveis prestats per les interessades, l'Ajuntament informa que ha considerat convenient ordenar sota una mateixa categoria -d'auxiliar administrativa- els llocs de treball fins ara ocupats per les administratives de serveis generals i els llocs de treball d'auxiliar administrativa destinades a l'àrea econòmica.

Pel que fa a les retribucions, l'acord de la Comissió Paritària entén que els llocs de treball d'auxiliars administratives destinades a l'àrea econòmica s'han de retribuir amb el mateix import que les de serveis generals, atès que el contingut funcional del lloc és plurivalent i les funcions es desenvolupen o concreten des de l'àrea de gestió de serveis generals, econòmics i d'atenció ciutadana. 

Tot i això, l'Ajuntament assenyala que la tramitació d'aquest acord comportaria un increment retributiu no permès, que és el que va motivar l'informe desfavorable de la Intervenció, fonamentat en la Llei general de pressupostos de l'Estat per al 2013. Aquesta llei establia que les retribucions del personal al servei del sector públic no podran experimentar cap increment respecte de les vigents en data 31 de desembre de 2012, en termes d'homogeneïtat per als dos períodes de comparació. Per aquest motiu, no es va tramitar l'acord de la Comissió Paritària, perquè es va considerar que això seria contrari al caràcter imperatiu de la disposició legal citada.

Pel que fa a aquesta qüestió, el Síndic suggereix que el ple de l'Ajuntament modifiqui la relació de llocs de treball de conformitat amb els articles 27 i 31.3 del Decret 214/1990, de manera que un cop fixada la definició del lloc de treball de la persona interessada, amb les característiques essencials i funcions específiques atribuïdes, aquesta persona rebi una retribució d'acord amb les funcions que desenvolupa efectivament. Això permetria evitar el cost econòmic que per ambdues parts pot comportar la posada en marxa d'un procés judicial.

Tramitació

Data Administració Tràmit

11/10/2013 Ajuntament de Capellades Sol·licitud d'informació a l'Administració
28/11/2013 Ajuntament de Capellades Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
12/12/2013 Ajuntament de Capellades Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
21/01/2014 Ajuntament de Capellades Resolució pendent d'acceptació
10/03/2014 Ajuntament de Capellades Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
06/05/2014 Ajuntament de Capellades Resposta a la resolució pendent d'acceptació
14/05/2014 Ajuntament de Capellades Altres formes de finalitzar

Expedients Relacionats

Q-06468/2013