Resolució
Q-06533/2011 Disconformitat amb la gestió d'una sol·licitud de renda mínima d'inserció

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 24/10/2011
Data de l'últim moviment 28/01/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la gestió d'una sol·licitud de renda mínima d'inserció.

Exposa que el maig de 2010 va fer una sol·licitud de renta mínima d'inserció mitjançant una entitat d'iniciativa social, però un any més tard els serveis de l'antic Departament de Benestar Social i Família li van indicar que aquesta sol·licitud no s'havia tramitat. 

Es queixa de la gestió deficient per part de l'entitat, i per aquest motiu el passat mes de juny va presentar al Departament un escrit, al qual no ha rebut resposta.

Contingut

D'acord amb la informació tramesa per l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials, la sol·licitud es va presentar el maig de 2011, i, un cop avaluada, es va dictar resolució denegatòria perquè en aquell moment la persona interessada estava desenvolupant una activitat laboral. 

Pel que fa al sentit d'aquesta resolució, no hi ha cap element que en faci qüestionar el contingut. Ara bé, no era aquest el motiu de la reclamació presentada per l'interessat, sinó la gestió i la intervenció de l'entitat d'iniciativa social i la manca de resposta a la seva reclamació.

Per tant, el Síndic entén que s'hauria de donar una resposta expressa a la reclamació presentada per la persona interessada en data 9 de juny de 2011. Convé recordar que les administracions públiques tenen el deure de donar resposta escrita a les qüestions que les persones els plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.

Tramitació

Data Administració Tràmit

21/11/2011 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Sol·licitud d'informació a l'Administració
05/04/2012 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
25/01/2013 Departament de Benestar Social i Família Resolució
28/01/2013 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat