Resolució
Q-06563/2012 Disconformitat amb l'actuació d'una escola de Santa Perpetua de Mogoda davant d'una situació de presumpte assetjament entre iguals

Matèries
Polítiques socials
Educació i recerca
Assetjament escolar
Data d'inici 10/10/2012
Data de l'últim moviment 16/10/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Ensenyament Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'actuació d'una escola de Santa Perpetua de Mogoda davant d'una situació de presumpte assetjament entre iguals vers el seu fill.

Exposa que el seu fill pateix des de fa temps insults i cops produïts pels seus companys, i que, tot i les reclamacions a la direcció del centre i a la professora del seu fill, no s'ha adoptat cap mesura per aturar i reconduir la situació. La persona interessada manifesta que el seu fill acudeix al psicòleg i al psiquiatra, però considera que des de l'escola s'hauria de treballar amb els professors dels alumnes implicats i les seves famílies.

Contingut

L'informe de la Inspecció educativa conclou que es tracta d'un cas complex que s'està portant amb molta professionalitat i responsabilitat per part de la direcció del centre, la tutora i l'equip d'assessorament psicopedagògic (en endavant EAP). 

Segons l'informe, els professionals coincideixen que en cap cas la conducta dels companys es pot qualificar d'assetjament, i que l'atenció que rep el fill de la promotora és l'adequada i que l'escola està treballant bé. Amb tot, s'indica que des del començament de curs s'ha continuat el seguiment del cas des de la Comissió d'Atenció a la Diversitat.

Tot i això, el Síndic posa de manifest que malgrat que l'informe de la Inspecció diu que la conducta dels companys de l'infant no es pot qualificar d'assetjament, de la informació rebuda es desprèn que a començament de desembre de 2012 l'EAP va iniciar el protocol de detecció de maltractament entre iguals à l'àmbit escolar de forma preventiva.

Per tot això, el Síndic suggereix al Departament d'Ensenyament que l'informi sobre el seguiment fet per la Comissió d'Atenció a la Diversitat i sobre quines mesures s'han pres per reconduir i millorar la relació entre els companys des que s'ha iniciat el protocol de detecció de maltractament entre iguals à l'àmbit escolar de forma preventiva per part de l'EAP, i les mesures que ha pres l'escola amb els professors i les famílies els alumnes afectats.

Tramitació

Data Administració Tràmit

22/10/2012 Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa Sol·licitud d'informació a l'Administració
15/01/2013 Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
01/02/2013 Departament d'Ensenyament Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
11/02/2013 Departament d'Ensenyament Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
02/04/2013 Departament d'Ensenyament Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
24/07/2013 Departament d'Ensenyament Resposta a la resolució pendent d'acceptació
15/10/2013 Departament d'Ensenyament Vulneració
16/10/2013 Departament d'Ensenyament Seguiment finalitzat