El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la paralització de la tramitació de renovació del títol de patró d'embarcacions d'esbarjo a motor i vela que va sol·licitar el 10 d'abril de 2012, i amb el fet que no tingues coneixement d'aquesta paralització fins al 26 de setembre de 2012.
L'escrit tramès per la Direcció General de Pesca i Afers Marítims dóna compte de la concurrència de tot un seguit de factors que van conduir al retard de la tramitació de la renovació, que finalment va ser lliurada al promotor el 20 de desembre de 2012.
En vista d'aquesta informació i atès que la Direcció General no indica quines mesures ha adoptat per contribuir a evitar que, en el futur, es puguin reproduir errors com el que s'ha detectat en aquesta queixa, el Síndic suggereix al Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, d'una banda, que, a més a més de les actualitzacions que es fan constar a la pàgina web, a l'hora d'informar dels canvis normatius i dels impresos no es limiti la informació exclusivament als Serveis Territorials del Departament sinó que també es faci extensiva a les oficines comarcals, que com a llocs de presentació de les sol·licituds de renovació han d'estar al corrent de totes les modificacions que puguin repercutir en les tramitacions que iniciïn els ciutadans; i d'altra banda, que a la pàgina web sobre les renovacions del títol es faci constar la informació sobre quines són les oficines on es pot tramitar no presencialment la sol·licitud de renovació que emeten un resguard de tramitació un cop han comprovat que la documentació que s'ha presentat és la correcta.
D'altra banda, pel que fa al dèficit de personal administratiu assignat a les tasques de gestió de titulacions, el Síndic recomana que es posi en coneixement de la Subdirecció General de Recursos Humans, Organització i Règim Interior del Departament aquesta situació per tal de donar-hi una solució efectiva i evitar dilacions davant de qualsevol altra tramitació.