Resolució
Q-06686/2013 Disconformitat amb la desestimació per part de Transports Metropolitans de Barcelona d'un escrit d'al·legacions formulat contra el requeriment d'abonar una percepció mínima

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu sancionador i expropiació forçosa
Data d'inici 13/09/2013
Data de l'últim moviment 14/07/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la resposta de Transports Metropolitans de Barcelona (en endavant TMB) a les al·legacions que va formular contra el requeriment perquè abonés la percepció mínima que se li va imposar en data 16 d'agost de 2013 per viatjar a la línia 2 del metro sense títol vàlid.

Explica que el 16 d'agost de 2013 va validar la targeta T-10 a l'estació de Sant Martí, però no se li va marcar el viatge. Tot i així, la porta es va obrir, motiu pel qual va pensar que estava correctament validada. En un control de bitllets, l'inspector va comprovar la seva targeta i li va dir que no estava validada, per la qual cosa li va entregar la percepció mínima.

Va presentar un escrit d'al·legacions, però TMB va respondre que s'han fet les consultes i comprovacions oportunes als equips de validació de l'estació de Sant Martí i no s'ha detectat cap incidència que justifiqui la seva versió dels fets.

Contingut

En examinar tota la documentació aportada per TMB, el Síndic no va detectar que constés cap document sobre la comprovació dels equips de validació feta arran de les al·legacions del promotor, motiu pel quan va demanar si en casos com aquest s'incorpora a l'expedient la constància documental relativa a la detecció d'alguna incidència en la màquina validadora. TMB afirma que el registre d'incidències és una eina de consulta i gestió interna i no està pensada i preparada per emetre informes que es puguin incorporar a l'expedient.

Si bé el Síndic no detecta l'existència d'una actuació irregular en la tramitació de la queixa del promotor, entén que, un cop es duu a terme la comprovació de les al·legacions de les persones interessades, caldria incorporar als expedients un informe en què quedés constància de les incidències que consten gravades.

En conseqüència, el Síndic demana a TMB que adopti una mesura que acrediti que realment ha dut a terme una actuació per valorar o comprovar la veracitat de les al·legacions dels usuaris i, si escau, per fonamentar l'exigència de la percepció mínima o la mateixa resolució sancionadora quan realment la incidència tècnica al·legada pels usuaris no s'hagi produït.

Tramitació

Data Administració Tràmit

05/12/2013 Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) Sol·licitud d'informació a l'Administració
13/01/2014 Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
26/02/2014 Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) Sol·licitud d'informació a l'Administració
31/03/2014 Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
16/05/2014 Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) Resolució pendent d'acceptació
01/07/2014 Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
03/07/2014 Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) Resposta a la resolució pendent d'acceptació
11/07/2014 Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) No irregularitat
14/07/2014 Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) Seguiment finalitzat