Resolució
Q-06708/2012 Disconformitat amb la denegació d'una prestació permanent per al pagament de lloguer

Matèries
Polítiques territorials
Urbanisme i habitatge
Subvencions i ajuts a l'habitatge
Data d'inici 18/10/2012
Data de l'últim moviment 01/07/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Territori i Sostenibilitat Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la denegació de la prestació permanent per al pagament de lloguer.

Exposa que l'any 2011 va presentar tota la documentació per seguir sent beneficiari d'aquesta prestació però tot i això li va ser denegada. 

Per aquest motiu, en data 22 de desembre de 2011, va presentar a l'Oficina Local d'Habitatge Gramepark un recurs d'alçada contra la resolució que li denegava la prestació. Tot i això, encara no ha rebut cap resolució al recurs.

Contingut

L'Agència de l'Habitatge de Catalunya informa que la resolució del recurs del promotor contra la resolució de denegació dels ajuts està en tràmit, i que quan estigui resolt es notificarà a la persona interessada, tal com estableix la normativa.
 
En vista d'aquesta informació, el Síndic recorda que l'article 115.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que ?el termini màxim per dictar i notificar la resolució és de tres mesos. Transcorregut aquest termini sense que es dicti resolució, es pot entendre desestimat el recurs, excepte en el supòsit que preveu l'article 43.2, segon paràgraf. 

D'altra banda, el punt VII del Codi de bones pràctiques administratives aprovat pel Síndic de Greuges estableix que l'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació. 

El punt XI del Codi de bones practiques administratives també recull, com a principi de bona administració, que l'Administració ha de complir els terminis de tramitació previstos i no pot justificar-ne l'incompliment en la manca de mitjans o l'organització inadequada dels seus serveis. 

Un cop analitzada la informació de què es disposa, el Síndic observa que s'ha produït una demora considerable en la resolució del recurs d'alçada, d'aproximadament vuit mesos. 

Per aquest motiu, el Síndic recorda al Departament de Territori i Sostenibilitat que cal resoldre les sol·licituds, les peticions i els recursos que presentin les persones interessades dins del termini legalment establert.

Tramitació

Data Administració Tràmit

19/10/2012 Agència de l'Habitatge de Catalunya Sol·licitud d'informació a l'Administració
27/11/2012 Departament de Territori i Sostenibilitat Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
10/12/2012 Departament de Territori i Sostenibilitat Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
25/01/2013 Departament de Territori i Sostenibilitat Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
18/02/2013 Departament de Territori i Sostenibilitat Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
22/02/2013 Departament de Territori i Sostenibilitat Resolució
01/07/2013 Departament de Territori i Sostenibilitat Seguiment finalitzat