Resolució
Q-06738/2012 Disconformitat amb la lentitud de l'Ajuntament de les Planes d'Hostoles per tramitar una sol·licitud de llicència d'obres menors

Matèries
Polítiques territorials
Urbanisme i habitatge
Disciplina urbanística i inspecció
Data d'inici 19/10/2012
Data de l'últim moviment 30/03/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de les Planes d'Hostoles Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la lentitud dels serveis municipals per tramitar la seva sol·licitud de llicència d'obres menors per tancar una parcel·la de la seva propietat. 

Segons diu, el 19 de setembre de 2011 va demanar una llicència d'obres menors per tancar una parcel·la situada al veïnat de la Pocafarina. Aquesta sol·licitud anava acompanyada d'un certificat cadastral amb el plànol cadastral i el pressupost d'execució de l'obra, descrita i detallada per capítols. El 17 de novembre de 2011, va rebre de l'Ajuntament un requeriment d'esmenes, pel qual se li demanava que aportés plànols del terreny, en els quals havia d'indicar el tancament que volia fer i l'alçada. Aquesta documentació, segons el promotor, va ser lliurada el 30 de novembre de 2011.

No obstant això, el 15 de març de 2012 va rebre de l'Ajuntament un nou requeriment de documentació complementària, la qual va ser aportada el 24 de març de 2012. Novament, el 9 de maig de 2012, l'Ajuntament el va tornar a requerir perquè trametés un plànol de secció.

El 6 de juny de 2012, se li va demanar que aportés un plànol d'escala adequada, el qual va aportar l'11 de juny de 2012 en suport telemàtic. Aquest plànol el va haver de tornar a presentar en suport de paper, perquè no se li va acceptar la documentació en suport telemàtic. Des del 15 de juny de 2012 no ha tornat a rebre cap més notícia de l'Ajuntament.

Contingut

El Síndic recorda a l'Ajuntament de les Planes d'Hostoles que, d'acord amb l'article 42.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, ?l'Administració està obligada a dictar resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la sigui quin sigui la seva forma i iniciació?. 

Així mateix, l'article 82 del Reglament d'obres, activitats i serveis, aprovat pel Decret 179/1995, de 13 de juny, estableix que si transcorre el termini de resolució, i, si escau, el d'esmena de deficiències, i no s'ha notificat la resolució expressa, es considerarà estimada la sol·licitud de la llicència. Ara bé, en tant que, segons l'article 5.2 del Text refós de la Llei d'urbanisme, en cap cas es poden considerar adquirides per silenci administratiu facultats urbanístiques que contravinguin el planejament, el mateix article 82 esmentat afegeix el següent:

?En el cas que la sol·licitud tingui com a conseqüència que es transfereixin al sol·licitant o a tercers facultats relatives al domini públic o al servei públic o que es tracti d'obres de nova planta quan no s'hagin complert els deures exigits per la normativa urbanística aplicable i el planejament o per la manca d'informes preceptius i vinculants d'altres administracions que siguin determinants de l'atorgament de la llicència; en aquests supòsits es considerarà desestimada.?

És a dir, que si l'Ajuntament no ha notificat formalment al promotor la resolució expressa de denegació de la llicència, li està causant indefensió, atès que a) es veu privat de la possibilitat de fer servir les vies de recurs contra la decisió municipal; b) pot considerar atorgada per silenci administratiu una llicència que podria ser susceptible de revisió, i c) se li pot causar perjudicis econòmics en el cas que, emparant-se en aquesta llicència, hagi decidit construir la tanca i l'hagi d'enderrocar després.

Atès tot això, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que, si no ho ha fet encara, resolgui en forma la sol·licitud de llicència del promotor i que la hi notifiqui, d'acord amb el que estableix la Llei 30/1992, i l'informi de les vies de recurs que pot utilitzar.

Tramitació

Data Administració Tràmit

25/10/2012 Ajuntament de les Planes d'Hostoles Sol·licitud d'informació a l'Administració
17/01/2013 Ajuntament de les Planes d'Hostoles Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
16/05/2013 Ajuntament de les Planes d'Hostoles Segona reiteració / Obstaculització
04/06/2013 Ajuntament de les Planes d'Hostoles Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
01/07/2013 Ajuntament de les Planes d'Hostoles Resolució pendent d'acceptació
18/07/2013 Ajuntament de les Planes d'Hostoles Resposta a la resolució pendent d'acceptació
14/07/2014 Ajuntament de les Planes d'Hostoles Resolució pendent d'acceptació
29/08/2014 Ajuntament de les Planes d'Hostoles Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
03/03/2015 Ajuntament de les Planes d'Hostoles Segona reiteració / No col·laboració
16/03/2015 Ajuntament de les Planes d'Hostoles Resposta a la resolució pendent d'acceptació
30/03/2015 Ajuntament de les Planes d'Hostoles No irregularitat

Expedients Relacionats

Q-06740/2012