Resolució
Q-06747/2011 Disconformitat amb el procediment de notificació d'una sanció de trànsit

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu sancionador i expropiació forçosa
Data d'inici 03/11/2011
Data de l'últim moviment 31/10/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Diputació de Tarragona Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el procediment de notificació d'una sanció de trànsit.

Exposa que a la butlleta corresponent a l'intent de notificació de la denúncia hi consta l'anotació ?desconegut?, però que, posteriorment, va rebre amb normalitat la resta d'actes que va tramitar l'Organisme Base - Gestió d'Ingressos de la Diputació de Tarragona, tant pel que fa al procediment sancionador com a l'expedient de constrenyiment posterior que es va incoar a la persona interessada per impagament de la sanció imposada.

Contingut

De l'informe tramès per Base - Gestió d'Ingressos és desprèn que l'actuació de l'Administració pel que fa a la tramitació de l'expedient sancionador de la persona interessada és correcte, ja que s'ha seguit estrictament el que disposa l'article 59.5 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del règim jurídic de les administracions públiques i dels procediment administratiu comú. Aquest article autoritza la notificació edictal quan, entre altres supòsits, les persones interessades siguin desconegudes al domicili en què es fa l'intent de notificació. En aquest mateix sentit es pronuncien les sentències del Tribunal Suprem de 25 de març de 2002, de 22 de juliol de 1999 i de 18 de gener de 2011.

En definitiva, perquè pugui considerar-se que el domicili de la persona interessada resulta realment desconegut, cal que l'Administració hagi provat que ha desenvolupat una activitat raonable a fi de saber el domicili real de la persona interessada. Només en aquest supòsit, entén la jurisprudència que l'Administració està plenament habilitada per efectuar les notificacions edictals. En aquest sentit es manifesten les sentències del Tribunal Superior de Justícia d'Andalusia de 10 de juny de 1999 i de 31 de maig de 1999.

Així, un cop examinada i valorada amb deteniment la tramitació de l'expedient sancionador de referència, el Síndic no comparteix la valoració que s'efectua en l'informe de Base - Gestió d'Ingressos en el sentit que s'ha seguit estrictament el que es disposa en l'article 59 de la Llei 30/1992.

Per tot això, el Síndic suggereix a l'organisme Base - Gestió d'Ingressos que, un cop adoptades les resolucions que en dret corresponguin, deixi sense efecte l'expedient sancionador de la persona interessada i, per tant, anul·li la multa que se li va imposar i li retorni l'import de la sanció més els interessos de demora corresponents.

Tramitació

Data Administració Tràmit

27/12/2011 Base - Gestió d'Ingressos Sol·licitud d'informació a l'Administració
16/02/2012 Base - Gestió d'Ingressos Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
21/02/2012 Base - Gestió d'Ingressos Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
27/02/2012 Base - Gestió d'Ingressos Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
23/03/2012 Base - Gestió d'Ingressos Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
23/04/2012 Base - Gestió d'Ingressos Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
11/10/2012 Base - Gestió d'Ingressos Resolució
31/10/2012 Base - Gestió d'Ingressos Seguiment finalitzat