La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Barcelona a l'escrit que va presentar en data 13 de juliol de 2012 en el qual sol·licitava el nomenament d'un advocat d'ofici i exigia responsabilitats per l'actuació professional d'una lletrada en la tramitació d'un procediment d'acomiadament improcedent i reclamació de quantitat econòmica.
De l'informe tramès per l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Barcelona es desprèn que en data 16 de novembre de 2012 es va designar lletrat del torn d'ofici per a la defensa de la promotora en el procediment esmentat.
L'informe també indica que en data 27 de juliol de 2012 es va traslladar a la lletrada objecte de la queixa de la promotora l'escrit de queixa perquè en un termini no superior a deu dies de la recepció de la comunicació facilités per escrit la informació que considerés convenient sobre aquest assumpte. Atès que no es va rebre cap resposta, el Col·legi li va tornar a trametre l'escrit el dia 24 d'octubre de 2012 mitjançant correu electrònic, i li va donar un nou termini de deu dies per efectuar al·legacions. No consta, però, que la lletrada hagi presentat l'escrit d'al·legacions corresponent.
Per tant, el Síndic suggereix a l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Barcelona que, d'acord amb l'article 22.d) de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, i segons el que disposa el Codi de bones pràctiques administratives amb relació a l'obligació de l'Administració d'evitar demores procedimentals, es dicti la resolució escaient com més aviat millor.
Atès que s'ha acceptat el suggeriment del Síndic i s'ha dictat la resolució escaient per part de la Comissió del Torn d'Ofici i, per tant, l'objecte de la queixa ha estat resolt, el Síndic dóna per finalitzades les seves actuacions en aquest assumpte.