Resolució
Q-06808/2012 Disconformitat amb la demora en la resolució d'una sol·licitud de la prestació de renda mínima d'inserció

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 23/10/2012
Data de l'últim moviment 13/02/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la demora en la resolució de la seva sol·licitud de la prestació de renda mínima d'inserció. Exposa que es troba en una situació econòmica crítica i que no disposa de recursos econòmics per atendre les seves necessitats bàsiques, de manera que li urgeix que es resolgui la seva sol·licitud.

Contingut

El Síndic reitera les consideracions exposades amb anterioritat sobre aquesta problemàtica i sobre la necessitat de gestionar de manera àgil i eficaç els procediments de renda mínima d'inserció, i resoldre'ls amb celeritat, tot respectant el termini màxim establert legalment.

Cal tenir en compte que l'article 11 de la Llei 10/1997, de 3 de juliol, de la renda mínima d'inserció, disposa que en cap cas el termini de la presa de l'acord definitiu no pot superar els quatre mesos des de la presentació del projecte del Pla individual d'inserció i reinserció (PIR). 

Cal recordar també que les administracions públiques tenen el deure de resoldre expressament, i dins del termini establert, tots els procediments administratius, segons preveuen la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya. Aquest deure també s'inclou en les recomanacions contingudes en el Codi de bones pràctiques administratives aprovat pel Síndic.

Finalment, convé recordar que la previsió de la normativa sobre els efectes desestimatoris del silenci administratiu no eximeix l'Administració de l'obligació de resoldre expressament, ni afecta el sentit de la resolució que s'hagi de prendre. 

De conformitat amb això, el Síndic recorda al Departament d'Empresa i Ocupació el deure de les administracions públiques d'actuar d'acord amb els principis de celeritat i eficàcia, i de resoldre expressament, i dins del termini màxim establert, tots els procediments. Consegüentment, el Síndic insta el Departament a resoldre de manera immediata la sol·licitud presentada per la persona interessada i, si escau, a fer el pagament de la prestació com més aviat millor.

Tramitació

Data Administració Tràmit

11/01/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució
14/01/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
03/09/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
09/12/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
13/02/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Seguiment finalitzat

Expedients Relacionats

Q-02353/2012